29.1.2024, 22:54
@Rossi D Tak jeden z modelů je ten, že se použité baterie baterie stále ještě dají využít jako úložiště energie v energetice - velké i malé. Takže auta s modernizovanou (rozuměj vyměněnou) baterkou jsou také ve hře. To povede k tomu, že se baterie v autech budou více než dnes konstruovat tak, že je bude možné poměrně jednoduše modernizovat. VW koncern (a nejen oni) to už takhle dělá. Jejich kapacita je už v autě nevyhovující, pro domácí akumulaci jsou ale stále ještě dost vhodné. Potkal jsem těch domácích akumulací s použitými moduly od VW poměrně dost. Rodinný domek s fotovoltaikou, akumulací, elektromobilem v garáži a nákupem/prodejem přes spotový trh nebo v přes agregátora jako zdroj flexiblity.
Jiný koncept, který jsme potkal byl, když jsme ještě pracoval v ABB. Dálniční rychlonabíjecí stanice s lokální akumulací, která snižuje nároky na velikost AC přívodu s možností využití i jako zdroje podpůrné služby. I tam byly použity vyřazené baterie z elektromobilů.
Ten životní cyklus pak vypdá následovně: baterie v autě - baterie ve statické akumulaci - recyklace
Jiný koncept, který jsme potkal byl, když jsme ještě pracoval v ABB. Dálniční rychlonabíjecí stanice s lokální akumulací, která snižuje nároky na velikost AC přívodu s možností využití i jako zdroje podpůrné služby. I tam byly použity vyřazené baterie z elektromobilů.
Ten životní cyklus pak vypdá následovně: baterie v autě - baterie ve statické akumulaci - recyklace