• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seká se stream z webshare
#21
(12.10.2023, 20:49)JiRo Napsal(a): @czjav00 No, hezky jsi tady popsal všeobecně známá místa, kde může být při přehrávání obsahu souborů uložených na Webshare a dostupných prostřednictvím doplňku Stream Cinema Community nějaký porblém, včetně toho, že jsi zopakoval jeden z častých mýtů, a to ten, že problém je na straně poskytovatele obsahu, tedy Webshare. Není. Jako většina lidí před tebou, se mýlíš. Pokud by byl porblém na straně Webshare, bylo by lidí, kteří mívají podobné problémy s přehráváním jako ty, daleko více, či spíš by jich byla výrazná většina. A k tomu rozhodně nedochází.

Jako vždycky bude ten hlavní problém na straně tvého poskytovatele připojení, případně na cestě mezi ním a servery webshare. A to buď neúmyslný (prostě jeho/jejich infrastruktura už provozu v některých časech nestačí), nebo takový, že zcela vědomně a s jasným záměrem, provoz směrem od serverů Webshare brzdí/omezuje. Tam totiž to úzké hrdlo, tak jak jsi ho popsal, tedy "ve špičkách (časech vysokého zájmu uživatelů)", bývá zdaleka nejčastěji.


Omezení ze strany mého providera skutečně může být také příčinou - připouštím. Po napsání příspěvku jsem  přemýšlel a tato možnost mi vrtala v hlavě.
Jestli omezování providerem existuje, mělo by jít vyloučit/potvrdit v čase výpadků přepojením na alternativního providera. Uvidíme....  Otestuji a poreferuji po vánocích 23...

Pokud si někdo prosím  vzpomene o vánocích na tento thread a potká se zpožděním/výpadky na straně serveru, zkuste si zapsat datumčas  výpadku a verzi StreamCinema pluginy, kterou používáte.  

Dík       
 
Citovat
#22
@czjav00 Aby bylo jasno, já tu o tom, zda je problém na straně Webshare, diskutovat nehodlám. Z jednoho důvodu, a to, že na straně Webshare problém není. Pokud by byl, tak by ten problém měli všichni, bez ohledu na to, jak jsou k internetu připojeni a v jaké lokalitě se nachází.

Mám dost informací a provedl jsem dost pokusů spočívající v tom, že pokud mi někdo z těch, se kterými jsem v kontaktu (zpravidla jsem jim instaloval Kodi), hlásil problémy, které popisuješ ty (typicky tedy "sekání streamu" v určitých časech dne), provedli jsme jednoduchý test:
  • ve stejnou chvíli (většinou kolem 20:00 večer, ideálně v pátek či sobotu) jsme dva (a párkrát i více lidí) přehrávali stejný stream
  • ověřili jsme si, že máme každý shodnou zdrojovou adresu na Webshare, tzn. že přehráváme stream ze stejného Webshare serveru - buď z debug logu Kodi nebo pomocí upraveného skinu Estuary Easy
  • sledovali jsme pomocí Player process info stav naplnění jak bufferu přehrávače, tak i Video cache
  • někteří, kteří mají funkci on-line měření rychlosti komunikace (ode mne nebo od @jkmh:), si průběžně na obrazovce Kodi zobrazovali rychlost na síťovém rozhraní HW na které Kodi běží, ostatní pro to zpravidla používali nějakou funkci systému 
  • průběžně jsme si mobilem snímali obrazovku a obraz přenášeli přes Teams, takže všichni on-line viděli chování Kodi všech
Provedli jsme takových testů několik, často právě s lidmi, kteří měli podobný názor jako ty. A výsledek? Dal se rozdělit do tří kupin:
  1. přehrávání bez problémů, buffer přehrávače po celou dobu 100%, video cache, po počátečním naplnění na maximu se na maximu stále drží - takhle to mám například i já
  2. přehrávání většinou bez problémů, buffer přehrávače většinou 100 %, video cache, po počátečním naplnění na maximum její zaplnění kolísá - záleží na její velikosti, ale u někoho se občas stane, že spadne na 0 a pak se snižuje i zaplnění bufferu přehrávače
  3. přehrávání s problémy, nekoukatelné, buffer přehrávače kolísá až k 0 %, video cache se kolikrát ani nezaplní na maxiumum - záleží na její velikosti, často spadne na 0 a pak se snižuje i zaplnění bufferu přehrávače a po dosažení 0 % přijde zásek
Ti uživatelé, kterým se to chovalo jako v bodě 3, měli často malou video cache, takže ji stačilo jen zvětšit. Ale pak bylo pár takových, u kterých bylo vidět, že rychlost načítání často klesala pod průměrný bitrate přehrávaného videa, a byla (a často i výrazně) pod garantovanou rychlostí jejich připojení. Co je důležité, že když se tak dělo, tak nám ostatním to jelo bez jakýchkoliv problémů dál.

Tady přikládám jak takový screenshot obrazovky při testu může vypadat:
   
Řetězec zobrazený v OSD jako Přehrávač: obsahuje adresu přehrávaného stremu ve Webshare a dá se z něj, z části Url adresy, identifikovat server Webshare.

A má osobní zkušenost z každodenního používání Kodi? Přehráváme si přes SCC něco prakticky denně. Všichni doma vědí, jak se Kodi chová, takže pokud by došlo k nějakému záseku v důsledku nedostatečného toku dat, dokázali by to identifikovat. Ale za poslední dva roky si nepamatuji, že by někdo, včetně mě, byl toho svědkem. A to máme připojení UPC/Vodafone 150/10 Mbps a většinou sledujeme streamy té nejvyšší kvality. Bez jediného záseku, po dobu určitě více jak jednoho roku zpátky.
 
Citovat
#23
Tři večery posledního víkendu, vždy večer od 18:00, jsme si s přáteli dali kompletního Pána prstenů v jeho poslední podobě a nejvyšší kvalitě, který je dostupný na Stream Cinema. Byla to úžasná jízda.

Troufl jsem si a zcela v Kodi vypnul video cache. Její velikost byla tedy =0 B a jediné, co zbylo, byl video buffer přehrávače o velikosti 20 MB. Přesto jsme, po celou dobu hraní, tedy 12 hodin a vesměs v prime time (mezi 18. a +/-  22 hodinou), nezaznamenali ani jediný problém. To uvádím pro ty, kteří tu jako hlavní důvod potenciálních problémů při přehrávání videí z SCC uvádí přetížení serverů Webshare.
 
Citovat
#24
Pro nevěřící Tomáše a podobné, kteří tu propagují myšlenku, že "sekání streamů z Webshare" je způsobeno problémy na straně jeho serverů jen aktualizuji informci o tom, že od posledního příspěvku (23.10.) až do dnes stále naše hlavní obývákové Kodi provozujeme bez cache (tedy s velikostí =0 B). A přesto po celou dobu, kdy většinou večer po 20. hodině sledujeme filmy vždy v té nejvyšší možné kvalitě (a většinou tedy i nejvyššího možného datového toku) nedošlo ani jednou k tomu, že by se přehrávání seklo. Takže problémem na straně serverů Webshare to tedy asi nebude. 4

Konec hlášení. 1
 
Citovat
#25
Ahoj,
hledam na tomto foru odpoved na stejny problem. Zacalo to zhruba pred 14-ti dny, kdy se pri prehravani noveho DiCapria asi po 20-ti minutach obraz zastavil, nacitaci kolecko se zastavilo asi na 46 procentech a uz neslo dal, po restartu opet asi po 20-ti minutach to same. Ok rekl jsem si, ale potom pri prehravani Two and Half men to same, pritom se jedna o 720p velikost asi 450Mb. Od te doby pravidelne to same. Mam Mibox 2 pres WiFi, pokud jsem mel problem s pripojenim, objevovala se hlaska neco jako zdroj je prilis pomay na plynule prehravani..., ale tohle je novinka. Mam pripojeni 40Mb/s, obvykle filmy do velikosti 10Gb prehraju bez preruseni. Jen pro zajimavost, sleduji z Keni, posledni rok nebyl problem az ted. Zadny novy odber signalu v domacnosti, zadna zmena v nastaveni atd... Zkratka Out of the blue. Pokud by nekdo z vas mel reseni budu moc rad, tady celkem neni na co koukat.
 
Citovat
#26
@majeral: A co hned po té říká test rychlosti přímo v nastavení doplňku SCC? Jaká je rychlost?
Pokud přijímáš z WiFi, otestuj okolní zdroje, kanály, zarušení - Android WiFiAnalyzer
EDIT: Pak samozřejmě je třeba počítat i se změnou verze doplňku, který se může nyní chovat jinak - i když, při přehrávání už jede snad jen player v Kodi.
Jakou verzi Kodi máš? Nepřišel update i na Mi Box?
Kodi 20 -LibreELEC/LinuxMint/Win/Android -RPi4/3/2/ IntelPC/xMiStick4K -Router 1Gbit 2.4+5GHz
 
Citovat
  


Přejít na fórum:


Prochází: 1 host(ů)