• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zrcadlení obrazovky PC na RPi2
#13
@lucky323 Sleduji tu diskusi a domnívám se, že se tady občas míchají "hrušky a jabkama", či spíše "hrušky s parními válci". Především je třeba si jasně a jednoznačně ujasnit, co myslíte tím "zrcadlením obrazovky". V podstatě se tady diskuse motá kolem tří témat, které ale spolu nemají vůbec nic společného:

1. Přenos obrazového digitálního signálu na menší či větší vzdálenost, případně s použitím jiných než nativních přenosových (rozuměj na "fyzické vrstvě", tedy kabelů) prostředků. Tím jiným než nativním myslím například použití kabelů, které se běžně používají pří síťových komunikacích nebo jiných metod.

A tady je jeden z prvních velkých omylů. V případě HDMI extenderů se často (a dělají to i prodejci) mluví o přenosu přes Ethernet. S Ethernetem to má ale společné pouze to, že se pro přenos používají kabely, které se (také a většinou) používají právě pro Ethernet. V tomto případě může být problémem omezení související s přenosovým pásmem, tedy omezením maxima rozlišení, které lze tímto způsobem přenést a také se vzdáleností (rozhodně nečekejte stovky metrů, spíše max. desítky). Výhoda tohoto řešení tak tkví především v tom, že často jsou síťové rozvody součástí stavby, takže není třeba provádět žádné stavební úpravy.

Do této kategorie pak samozřejmě patří celá plejáda moderních metod Miracast, WiDi, které s pomocí externích adaptérů můžeme také použít prakticky u jakéhokoliv zařízení. Tady může být, kromě omezení maxima rozlišení i omezení dosahu. Cena těchto zařízení není už tak příznivá a jejich použítí u levných mediálních přehrávačů tak poněkud ztrácí smysl. Než si k levnému přehrávači dávat drahý adaptér WiDi, je lepší si koupit druhý přehrávač. Pravda, dají se na trhu najít i takové, které se pohybují v pásmu pod 1KCZK (přes ně si ale HD kvalitně nepřehrajete).

2. Sdílení obrazovky, což je metoda, která existuje v nespočtu aplikací a systémů. Občas je spojována s jinými funkcemi (např. VPN - Virtual Private Network), ale to jen proto, že většinou je funkce sdílení obrazovky součástí jiných aplikací. V případě sdílení obrazovky to celé funguje tak, že se v reálném čase skutečně přenáší (zrcadlí) obsah obrazovky, samozřejmě zkomprimovaný a to různým způsobem. Je jasné, že přenos obsahu obrazovky na kterém běží film ve full HD bude asi náročnou úlohou, jak pro procesor či grafiku, tak pro síťovou komunikaci. Představte si například situaci, kdy si například v Kodi přehráváte film ze Stream-Cinema a chcete ho přes sdílení obrazovky zobrazovat na monitoru jiného počítače. Uvedu příklad, co všechno musí počítač na kterém běží Kodi zvládnout (a nejen počítač, ale i síť, ke kterému jsou oba počítače připojeny):

- přijímat ze sítě stream ze serveru Webshare
- dekódovat přijímaný stream a generovat výsledný obraz
- komprimovat obsah obrazovky
- vysílat do sítě data obsahující komprimovaný obsah obrazovky

3. Použití DLNA o kterém si (jak je vidět z diskuze) stále ještě dost lidí myslí, že "umí sdílet obrazovku". To je omyl! Posíláme-li (nebo pošleme-li) něco přes DLNA na jiný počítač (nebo televizi, který umí DLNA, což je v tomto případě v podstatě také počítač), může se tak dít dvěma zásadně odlišnými způsoby, ale ani o jednom z nich není možné říci, že by to bylo sdílení nebo zrcadlení obrazovky. V jednom případě na onen počítač, na kterém běží příslušná aplikace (v terminologii DLNA klient/přehrávač) posíláme on-line obsah příslušného streamu, v druhém případě dokonce ani to ne, protože v něm odešleme (jen na začátku seance), pouze adresu streamu.

Pak je tu ještě Steam Link, který jsme úmyslně nezařadil jako samostatné téma, protože je to v podstatě jakési "proprietální DLNA". Používá se pro přenos streamovaného obsahu hry hrané na herní konzole nebo v herní aplikaci na počítači. Takže se opět nezrcadlí obrazovka, ale to, co by jinak bylo zobrazené na obrazovce konzole nebo počítače na kterém běží herní aplikace, se převede do video streamu a pošle na Steam Link příslušného klienta/přehrávače. Tím může být opět aplikace nebo speciální HW, což ale v tomto případě není nic jiného, než jakýsi "proprietální mediální přehrávač", který umí přijímat a přes klasický video výstup (např. HDMI) na monitoru nebo TV přehrávat stream zasílaný "zdrojovou aplikací", která stream vytváří.

Určitě jsem nevyjmenoval všechno, je možné, že jsme na řadu věcí zapomněl a je samozřejmě také možné, že mi něco zásadního uniklo. V takovém případě se omlouvám.
 
Citovat
  


Příspěvků v tématu
zrcadlení obrazovky PC na RPi2 - od PetrM - 12.7.2016, 21:53
RE: zrcadlení obrazovky PC na RPi2 - od JiRo - 28.6.2018, 10:43

Přejít na fórum:


Prochází: 1 host(ů)