Ano, tvar je falický. Kapsle sedí na mezikruží (věnci) nad zúžením, které je tam kvůli záchrannému systému, motoru v kapsli dole uprostřed. Musí mít prostor pro vyfouknutí paliva i spalin (vodík, kyslík, pára). Pokud by došlo k nebezpečí ještě před startem, motor kapsli vynese do padákové výšky.
Mezikruží stabilizuje boostr také ve směru pádu.
Často můžeme vidět, že aerodynamický kryt nákladu raket má větší průměr, než motorový stupeň pod ním.
Zaujaly mne teď dva obrázky ruských nosičů - Soyuz MS-06 a Proton-M. Aerodynamika není zrovna intuitivní.
0
Zatím co několik roků byly problémy právě s Proton-M, nyní pozlobil modul Nauka určený pro připojení k ISS.
Ale snad se vše zdárně vyřeší. Podle wiki má být modul Nauka ukotven ke spodnímu portu na modulu Zvezda a bude sloužit především pro laboratorní práce, ale také jako místo pro odpočinek.
Viz článek v KosmonautiX ...A start ve videu MALL.TV
Mezikruží stabilizuje boostr také ve směru pádu.
Často můžeme vidět, že aerodynamický kryt nákladu raket má větší průměr, než motorový stupeň pod ním.
Zaujaly mne teď dva obrázky ruských nosičů - Soyuz MS-06 a Proton-M. Aerodynamika není zrovna intuitivní.
0
Zatím co několik roků byly problémy právě s Proton-M, nyní pozlobil modul Nauka určený pro připojení k ISS.
Ale snad se vše zdárně vyřeší. Podle wiki má být modul Nauka ukotven ke spodnímu portu na modulu Zvezda a bude sloužit především pro laboratorní práce, ale také jako místo pro odpočinek.
Viz článek v KosmonautiX ...A start ve videu MALL.TV