18.9.2021, 9:36
Jaderný „drobek“ měl ničit strategické cíle v USA, později letadlové lodě
Velikost řízených střel byla daná požadavky na dolet, tedy množství paliva v nádržích, velikostí bojové hlavice a „miniaturizací“ elektroniky. Vzhledem ke stavu techniky vznikaly v padesátých letech řízené střely, které velikostí odpovídaly běžnému letounu. Jednou z nich byla sovětská Ch-20.
Německým patnáctistovkám je šedesát. BMW a VW 1500 byly přelomové, i když každý jinak
V roce 1961 se na autosalonu ve Frankfurtu odehrály premiéry dvou německých vozů s 1,5litrovým motorem. Vozy BMW 1500 (neboli „Neue Klasse“) a VW 1500 (alias „Type 3“) znamenaly pro své výrobce klíčový mezník, byť se jejich technická koncepce i osudy lišily. První model dokázal, že odepisovaná automobilka se může vrátit na scénu. Druhý zase demonstroval, že osobní VW nebude navždy jen Brouk.
Slovenská strela se vrátila do Kopřivnice. Zvládla to po vlastní ose a Tatra natočila krásné video
Legendární motorový vůz Slovenská strela se proslavil urychlením dopravy mezi Bratislavou a Prahou. Zprovozněn byl v roce 1936 a vznikly dva exempláře (M 290.001 a M 290.002). První z nich byl ve službě do roku 1953 a v roce 1960 byl po požáru sešrotován. Druhý přežil a v roce 2018 na něm začala náročná renovace.
Velikost řízených střel byla daná požadavky na dolet, tedy množství paliva v nádržích, velikostí bojové hlavice a „miniaturizací“ elektroniky. Vzhledem ke stavu techniky vznikaly v padesátých letech řízené střely, které velikostí odpovídaly běžnému letounu. Jednou z nich byla sovětská Ch-20.
Německým patnáctistovkám je šedesát. BMW a VW 1500 byly přelomové, i když každý jinak
V roce 1961 se na autosalonu ve Frankfurtu odehrály premiéry dvou německých vozů s 1,5litrovým motorem. Vozy BMW 1500 (neboli „Neue Klasse“) a VW 1500 (alias „Type 3“) znamenaly pro své výrobce klíčový mezník, byť se jejich technická koncepce i osudy lišily. První model dokázal, že odepisovaná automobilka se může vrátit na scénu. Druhý zase demonstroval, že osobní VW nebude navždy jen Brouk.
Slovenská strela se vrátila do Kopřivnice. Zvládla to po vlastní ose a Tatra natočila krásné video
Legendární motorový vůz Slovenská strela se proslavil urychlením dopravy mezi Bratislavou a Prahou. Zprovozněn byl v roce 1936 a vznikly dva exempláře (M 290.001 a M 290.002). První z nich byl ve službě do roku 1953 a v roce 1960 byl po požáru sešrotován. Druhý přežil a v roce 2018 na něm začala náročná renovace.
S905X 2/3 → CE 20 \ RPi4 → LE 19 \ HTPC → LE 18 \ NAS Synology DS212J/DS220+ \ Vero 4K+ → OSMC 19