PŘÍBĚH ALVINA STRAIGHTA (The Straight Story, 122min. 1999 - USA) CSFD 83%. Ta procenta jsou možná nadsazená, protože je to příběh, ve kterém se NIC neděje (tedy podle měřítek dnešních požadavků na děj). Je to o pevném rozhodnutí a o cestě, na které potkáte LIDI (nemyslím jiné postavy) ...a je to inspirováno skutečnou událostí.
Nejvíce mne zaskočilo, že režie se ujal David Lynch a hudbu složil Angelo Badalamenti.
Také jsem si uvědomil svou poznamenanost současnými filmovými dramaty; při nákupech očekávám chytračení prodavače, při cestě lesem či nocí přepadení, pod hromadou klestí hady a od bouře zásah bleskem. NIC takového. A Angelo Badalamenti vytvořil náladu svou hudbou, jak umí při úvodu dílů seriálu Twin Peaks. Vzpomenete na poklid a pohodu v odlehlém kraji, kdy koukáte na piliny odletující z dřevařského stroje velké pily uprostřed lesů..? Tedy než se to pokazí, protože tam to je krimi. Asi není Alvin Straight pro mladý.
Citace: (Nečtěte, kdo si chcete sami ochutnat.)
Matty **** WALT DISNEY PICTURES PRESENT… A FILM BY DAVID LYNCH. Nalevo uvedené svádí k představě nejúchylnějšího animovaného filmu, v němž budou nadrogovaná zvířátka (ve skutečnosti lidé v chlupatých kostýmech) tančit zpívat a řešit krizi identity. Nechte si zajít chuť, jméno Walta Disneyho v tomto případě neznačí film animovaný, nýbrž celorodinný. Tak jako tak je to nejdivnější z Lynchových počinů. Cesta starého nemocného muže napříč Amerikou je zásluhou zvoleného dopravního prostředku tak pomalá, až cynika napadá, že bratr zemře dřív, než se za ním Alvin dokodrcá (nedostane-li cestou infarkt). Pomalá v tomto případě neznamená nudná. Bezdějové scény dávají od začátku vědět to, s čím jsou diváci road movie(s) dávno obeznámeni, totiž - „cesta je cíl“. Nostalgická pocta Spojeným státům americkým a dobrému člověku (o těch zlých se jenom mluví) vyniká konzistentním tempem a minimem metafor, jež byste museli dlouze dešifrovat. Tomuto zjednodušení, v rámci zvolené látky zjednodušení žádoucímu, podléhá také protagonista, výjimečný mj. svou nefilmovou obyčejností a neochotou balit svá moudra do nějakých extra načančaných souvětí. Vyjadřuje se prostě, výstižně a (někdy) dvojznačně. Jako celý film. "Nejhorší na stáři je, že si pamatujete, jak jste byl mladý". 80%
heyda *** Jednoznačně nejlepší Lynchův film, co jsem měl možnost vidět a odpovídá tomu i mé hodnocení: 65%.....Jinak Lynchoviny neuznávám a nechápu všeobecné nadšení.
Nejvíce mne zaskočilo, že režie se ujal David Lynch a hudbu složil Angelo Badalamenti.
Také jsem si uvědomil svou poznamenanost současnými filmovými dramaty; při nákupech očekávám chytračení prodavače, při cestě lesem či nocí přepadení, pod hromadou klestí hady a od bouře zásah bleskem. NIC takového. A Angelo Badalamenti vytvořil náladu svou hudbou, jak umí při úvodu dílů seriálu Twin Peaks. Vzpomenete na poklid a pohodu v odlehlém kraji, kdy koukáte na piliny odletující z dřevařského stroje velké pily uprostřed lesů..? Tedy než se to pokazí, protože tam to je krimi. Asi není Alvin Straight pro mladý.
Citace: (Nečtěte, kdo si chcete sami ochutnat.)
Matty **** WALT DISNEY PICTURES PRESENT… A FILM BY DAVID LYNCH. Nalevo uvedené svádí k představě nejúchylnějšího animovaného filmu, v němž budou nadrogovaná zvířátka (ve skutečnosti lidé v chlupatých kostýmech) tančit zpívat a řešit krizi identity. Nechte si zajít chuť, jméno Walta Disneyho v tomto případě neznačí film animovaný, nýbrž celorodinný. Tak jako tak je to nejdivnější z Lynchových počinů. Cesta starého nemocného muže napříč Amerikou je zásluhou zvoleného dopravního prostředku tak pomalá, až cynika napadá, že bratr zemře dřív, než se za ním Alvin dokodrcá (nedostane-li cestou infarkt). Pomalá v tomto případě neznamená nudná. Bezdějové scény dávají od začátku vědět to, s čím jsou diváci road movie(s) dávno obeznámeni, totiž - „cesta je cíl“. Nostalgická pocta Spojeným státům americkým a dobrému člověku (o těch zlých se jenom mluví) vyniká konzistentním tempem a minimem metafor, jež byste museli dlouze dešifrovat. Tomuto zjednodušení, v rámci zvolené látky zjednodušení žádoucímu, podléhá také protagonista, výjimečný mj. svou nefilmovou obyčejností a neochotou balit svá moudra do nějakých extra načančaných souvětí. Vyjadřuje se prostě, výstižně a (někdy) dvojznačně. Jako celý film. "Nejhorší na stáři je, že si pamatujete, jak jste byl mladý". 80%
heyda *** Jednoznačně nejlepší Lynchův film, co jsem měl možnost vidět a odpovídá tomu i mé hodnocení: 65%.....Jinak Lynchoviny neuznávám a nechápu všeobecné nadšení.