28.2.2018 jsem film Kennetha Branagha zvědavě zkouknul. Těšil jsem se na poznání, jak tuhle, podle mne nejpitomější detektivku se sériovou obětí od Agáty Christie, udělal. Je hned v závěsu za Davidem Suchetem, protože ten vykouzlí Poirota nejmalebnějšího charakterem i zvyky-zlozvyky. Kulisy měst a Orient Expressu v krajině jsou tady špičkové a drobné nesrovnalosti nejsou důležité. Dobový kolorit si užívám. Doplnění o umírněné akční prvky jde. Scéna s "poslední večeří" u ústí tunelu, chlubení Poirota "jak on vše vykoumal", nic filmu nedodá. I zde chybí postupné vykreslování činů velkého padoucha, kvůli kterému bychom zhnuseně cítili pomstychtivost. Je jen postupné odhalování vztahů mezi pasažéry až k závěrečnému zafilozofování, kde ještě je hranice trestu. Každý z nich, tedy jejich slavný představitel, si vydělal na složenky. Jak už jsem napsal, kulisy (a také triky) špičkové a uvěřitelné. Snad při dalším shlédnutí začnu Branaghova Poirota vychutnávat. Vyráží k dalšímu dobrodružství logiky, k souboji se Suchetem i Ustinovem, od vlakové stanice BROD.
Hodnocení tématu:
Zajímavé tipy na film
|
Prochází: 16 host(ů)