• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mapování tlačítek DO - tipy a triky
#40
Mapovací soubory

Z mnoha příspěvků na téma mapování jsem odvodil, že není všeobecně známo, jak Kodi s mapovacími soubory nakládá.

V první řadě je třeba říci, kde je uloženo základní (defaultní) mapování. To, jak jsou tlačítka mapována pokud si nainstalujete čisté Kodi není dáno někde v kódu Kodi, ale používá se pro to stejný mechanismus, jako pro uživatelské mapování. Soubory mapování najdete v základním adresáři aplikace Kodi (ten závisí na typu instalace), viz např. Adresáře a soubory Kodi v cestě .../system/keymaps

Pro uživatelské mapování má Kodi pak definován adresář v datovém adresáři Kodi, označovaném jako Home. Umístění Home najdete popsané ve výše uvedeném odkazu, soubory mapování pak v adresáři .../userdata/keymaps

Jména souborů s uživatelským mapováním

Tady je většina uživatelů tak trochu ve vleku působení populárního addon Keymap Editor, který soubor s mapování pojmenovává gen.xml. Můžeme pak vidět, i když si uživatelé soubor mapování definují (editují) sami, že stále trvají na tomto pojmenování. A také na tom, že definici mapování ukládají stále jen do jednoho souboru. A přitom by bylo mnohdy užitečné, například pro ty, kteří provozují Kodi na různých platformách a s různým způsobem ovládání, mít možnost si definice mapování rozdělit do nějakých logických skupin (a souborů) a používat pak například pro různé instalace různou skladbu souborů.

Jak to tedy ve skutečnosti je?

Kodi s mapovacími soubory pracuje tak, že si při spuštění (nebo při zadání Kodi příkazu reloadkeymap) načte seznam všech souborů v adresáři s mapovacími soubory (setříděný podle abecedy) a pak si soubory jeden po druhém načte a nadefinuje si ta mapování, která v nich najde. Výsledkem je vždy mapování, které odpovídá zadanému předpisu po načtení všech souborů. Pokud tedy například mapování v souboru přepisuje mapování načtené dříve, tak zůstane v platnosti to mapování které bylo načtené později.

Takže platí že:
- soubory se mohou jmenovat jakkoliv (musí mít ale příponu .xml), rozhodující je jejich obsah,
- souborů může být více,
- pro výsledné mapování, při případném konfliktu v jednotlivých souborech, je rozhodující pořadí souboru v adresáři, a platí to, co je v později načteném souboru (viz Pozn.),
- některé chyby v mapovacích souborech se projeví jen lokálně, tzn. neprovede se příslušné mapování, ve kterém je chyba, jiné mohou mít globální dopad, tzn. nějak se "poškodí" i ostatní mapování. V takovém případě, nejste-li si jisti, je dobré zapnou v Kodi "debug mode" a podívat se do logu. Popis chyby při načtení a dekódování mapování většinou pomůže chybu rychle nalézt,
- rozdělení mapování do více souborů má další pozitivní efekt, že se případná "zásadní chyba" v syntaxi mapovacího souboru omezí jen na daný soubor a lépe se pak hledá.

Samozřejmě, že pak ještě existuje plno dalších pravidel, jak má vypadat obsah mapovacích soborů a jak se má postupovat například při přemapovávání modifikovaných stisků (ctrl, shift, longpress) kláves. Zájemci to mohou najít v Kodi Wiki, konkrétně například v Keymaps a případné speciality na originál fóru Kodi.tv, kde se to dá poměrně dobře nalézt. Jakmile bude čas, něco z toho se budu snažit popsat i zde.

Pozn.
Já to dělám tak, jak je to v linux/unix systémech pro tuto kategorii souborů typické, tedy že souborům dávám symbolická jména podle jejich dominanntího obsahu, před každé jméno ale předřazuji prefix nn_ (kde nn je 00-99). Takže můj adresář .../keymaps může vypadat například takto:
   
 
Citovat
  


Příspěvků v tématu
RE: Mapování tlačítek DO - tipy a triky - od JiRo - 27.8.2021, 13:24

Přejít na fórum:


Prochází: 4 host(ů)