08.5.2021, 13:18
Dominový efekt na dálkové ovládání. Tenhle chlapík posunul hrátky s Legem na vyšší level
Efektní videa s nekonečnými řadami padajících dominových kostek už jste asi viděli. Také vždycky žasnete, kolik to musí dát práce? Možná ne až tak moc…
Hydrostor postaví úložiště elektřiny s 10 GWh a využitím stlačeného vzduchu
Obnovitelné zdroje elektrické energie způsobují vyšší nutnost vytváření dočasných úložišť energie. Vedle akumulátorů tu je i mnoho jiných technologií. Společnost Hydrostor to zkouší např. s ukládáním do stlačeného vzduchu.
Číňanky nevěru trestají. S pomocí hormonu dělají potají z mužů impotenty
Některé Číňanky možná přišly na způsob, jak vyřešit potíže s nevěrnými manželi. Tajně jim dávají látku způsobující impotenci - syntetický hormon diethylstilboestrol. Na sociálních sítích se pak chlubí, že jejich partneři sekají dobrotu. Právníci ale varují, že pokud látka způsobí vážné zranění, můžou je potrestat.
Vznikají první esportové „posilovny“. Obří herny nabídnou trenéra či výživové poradenství
V japonském Tokiu otevřela první „tělocvična“ pro hráče počítačových her. V originále se jmenuje Esport Gym, ale český překlad není v tomto případě příliš výstižný. Princip je však stejný a služeb trenéra můžete využít také.
Přicházejí biohybridi: U.S. Army chce pro roboty živé svaly
Dnešní armádní roboti využívají čistě mechanické struktury a komponenty. To by se ale mohlo brzy změnit. Americká armáda by ráda vybavila budoucí vojenské roboty živými svaly, které nabízejí řadu předností. Namísto mechanické konstrukce by roboti měli svalovou tkáň, napěstovanou v laboratoři.
Google nutí partnerům kodek AV1, Roku si stěžuje na monopolní chování
Mezi společnostmi Google a Roku došlo ke sporu, který měla vyvolat snaha o nasazení kodeku AV1. Roku vadí, že chce Google příliš zasahovat do hardwaru jeho streamovacích zařízení, na oplátku odstranil aplikaci YouTube TV.
Projekt Amiga: jak se zrodily a zanikly legendární počítače
Po nějaké chvíli se vracím s dalším ze svých návratů do počítačové historie. Rovnou na dost velké téma – Amiga. Série počítačů, která se stala, a plným právem, legendární. Zůstala legendární i ve vzpomínkách mnoha uživatelů.
Herní filosofie: jak se hrálo před čtvrt stoletím aneb počínající krize průmyslu
Máte rádi nostalgické vzpomínání? My ano a dost věcí jsme si díky tomu uvědomili.Hraní videoher, to už dávno není záležitost introvertních jedinců krčících se po západu slunce v rohu místnosti. Hraní her je již běžným, i když občas zcela nepochopitelně znehodnocovaným fenoménem dnešní doby. Hrají mladí, staří, muži, ženy, manažeři, nezaměstnaní, sportovci, politici a tak dále. Zkrátka a jednoduše, pro tuto kratochvíli neexistuje žádné sociální omezení. Ve své podstatě jde svou univerzálností již o tak běžnou činnost, jako například sledování televize. Bohužel však stále s krutou stigmatizující visačkou.
Je třeba si uvědomit, že ne vždy tomu tak bylo. Alespoň tedy za mých mladých let, kdy herní průmysl začínal nabírat na skutečných obrátkách a zaznamenával výraznější rozmach (druhá polovina devadesátých let), se zkrátka hrálo jinak. Jiný byl přístup vývojářů, jednotlivých hráčů a pochopitelně i okolí. S tím souvisely rovněž dostupné možnosti, které jsou z dnešního pohledu až úsměvné. V dnešním příspěvku zkusíme zavzpomínat, v čem bylo hraní před čtvrt stoletím lepší a co mu naopak chybělo. Stejně tak vše ale vezmeme také z druhého pohledu a popřemýšlíme o stavu současné herní scény, a to s jeho klady i zápory současně.
Konečně přesně víme, jak dlouho trvá jeden den na Venuši
Ačkoli je planeta Venuše jedním z nejbližších vesmírných těles, stále o ní víme relativně málo faktů. Důvodem je velká oblačnost, zahalující většinu jejího povrchu. Proto astronomové například přesně nevěděli, jak dlouho vlastně trvá jedna otočka kolem osy.
Efektní videa s nekonečnými řadami padajících dominových kostek už jste asi viděli. Také vždycky žasnete, kolik to musí dát práce? Možná ne až tak moc…
Hydrostor postaví úložiště elektřiny s 10 GWh a využitím stlačeného vzduchu
Obnovitelné zdroje elektrické energie způsobují vyšší nutnost vytváření dočasných úložišť energie. Vedle akumulátorů tu je i mnoho jiných technologií. Společnost Hydrostor to zkouší např. s ukládáním do stlačeného vzduchu.
Číňanky nevěru trestají. S pomocí hormonu dělají potají z mužů impotenty
Některé Číňanky možná přišly na způsob, jak vyřešit potíže s nevěrnými manželi. Tajně jim dávají látku způsobující impotenci - syntetický hormon diethylstilboestrol. Na sociálních sítích se pak chlubí, že jejich partneři sekají dobrotu. Právníci ale varují, že pokud látka způsobí vážné zranění, můžou je potrestat.
Vznikají první esportové „posilovny“. Obří herny nabídnou trenéra či výživové poradenství
V japonském Tokiu otevřela první „tělocvična“ pro hráče počítačových her. V originále se jmenuje Esport Gym, ale český překlad není v tomto případě příliš výstižný. Princip je však stejný a služeb trenéra můžete využít také.
Přicházejí biohybridi: U.S. Army chce pro roboty živé svaly
Dnešní armádní roboti využívají čistě mechanické struktury a komponenty. To by se ale mohlo brzy změnit. Americká armáda by ráda vybavila budoucí vojenské roboty živými svaly, které nabízejí řadu předností. Namísto mechanické konstrukce by roboti měli svalovou tkáň, napěstovanou v laboratoři.
Google nutí partnerům kodek AV1, Roku si stěžuje na monopolní chování
Mezi společnostmi Google a Roku došlo ke sporu, který měla vyvolat snaha o nasazení kodeku AV1. Roku vadí, že chce Google příliš zasahovat do hardwaru jeho streamovacích zařízení, na oplátku odstranil aplikaci YouTube TV.
Projekt Amiga: jak se zrodily a zanikly legendární počítače
Po nějaké chvíli se vracím s dalším ze svých návratů do počítačové historie. Rovnou na dost velké téma – Amiga. Série počítačů, která se stala, a plným právem, legendární. Zůstala legendární i ve vzpomínkách mnoha uživatelů.
Herní filosofie: jak se hrálo před čtvrt stoletím aneb počínající krize průmyslu
Máte rádi nostalgické vzpomínání? My ano a dost věcí jsme si díky tomu uvědomili.Hraní videoher, to už dávno není záležitost introvertních jedinců krčících se po západu slunce v rohu místnosti. Hraní her je již běžným, i když občas zcela nepochopitelně znehodnocovaným fenoménem dnešní doby. Hrají mladí, staří, muži, ženy, manažeři, nezaměstnaní, sportovci, politici a tak dále. Zkrátka a jednoduše, pro tuto kratochvíli neexistuje žádné sociální omezení. Ve své podstatě jde svou univerzálností již o tak běžnou činnost, jako například sledování televize. Bohužel však stále s krutou stigmatizující visačkou.
Je třeba si uvědomit, že ne vždy tomu tak bylo. Alespoň tedy za mých mladých let, kdy herní průmysl začínal nabírat na skutečných obrátkách a zaznamenával výraznější rozmach (druhá polovina devadesátých let), se zkrátka hrálo jinak. Jiný byl přístup vývojářů, jednotlivých hráčů a pochopitelně i okolí. S tím souvisely rovněž dostupné možnosti, které jsou z dnešního pohledu až úsměvné. V dnešním příspěvku zkusíme zavzpomínat, v čem bylo hraní před čtvrt stoletím lepší a co mu naopak chybělo. Stejně tak vše ale vezmeme také z druhého pohledu a popřemýšlíme o stavu současné herní scény, a to s jeho klady i zápory současně.
Konečně přesně víme, jak dlouho trvá jeden den na Venuši
Ačkoli je planeta Venuše jedním z nejbližších vesmírných těles, stále o ní víme relativně málo faktů. Důvodem je velká oblačnost, zahalující většinu jejího povrchu. Proto astronomové například přesně nevěděli, jak dlouho vlastně trvá jedna otočka kolem osy.
S905X 2/3 → CE 20 \ RPi4 → LE 19 \ HTPC → LE 18 \ NAS Synology DS212J/DS220+ \ Vero 4K+ → OSMC 19