11.7.2021, 9:41
Africké svízele a tragédie na východě. Jak bojoval a dobojoval Panzer III
Při obsazování Francie byly tanky Pz III a jejich osádky na vrcholu slávy. Ale Francie byla také prvním varováním, měli přijít těžší protivníci. Co tanku chybělo na výkonech, musely dohnat osádky taktikou. Nějaký čas to ještě fungovalo, ale limitem vozidla byly jeho malé rozměry, se kterými se nedaly dělat zázraky.
Extrémně úsporné, přesto pekelně svižné. Francouzské plavidlo Lili je úkaz servírující budoucnost lodní dopravy
Jakožto obyvatelé země, která nemá k dispozici ani kapku mořské vody, čerstvou novinku ze světa lodní přepravy možná tolik neoceníme. Nelze však zapomínat, že tři čtvrtiny států světa mají k moři či oceánu přístup, a tato loď by se tak některým mohla náramně zamlouvat. Řeč je o futuristickém plavidlu Lili, které přivedl k životu startup Advanced Aerodynamic Vessels (A2V).
Autonomní kamion porazil živého řidiče. Cestu zvládl o 10 hodin rychleji. Kde vznikl rozdíl?
Autonomního řízení má být dalším krokem k urychlení silniční přepravy. Společnost TuSimple, která takovou technologii vyvíjí pro kamiony, otestovala svůj systém na trase dlouhé 1 529 km z Arizony do Oklahomy. Tahač bez řidiče ji zvládl za 14 hodin a 6 minut, přitom běžnému řidiči trvá okolo 24 hodin.
Při obsazování Francie byly tanky Pz III a jejich osádky na vrcholu slávy. Ale Francie byla také prvním varováním, měli přijít těžší protivníci. Co tanku chybělo na výkonech, musely dohnat osádky taktikou. Nějaký čas to ještě fungovalo, ale limitem vozidla byly jeho malé rozměry, se kterými se nedaly dělat zázraky.
Extrémně úsporné, přesto pekelně svižné. Francouzské plavidlo Lili je úkaz servírující budoucnost lodní dopravy
Jakožto obyvatelé země, která nemá k dispozici ani kapku mořské vody, čerstvou novinku ze světa lodní přepravy možná tolik neoceníme. Nelze však zapomínat, že tři čtvrtiny států světa mají k moři či oceánu přístup, a tato loď by se tak některým mohla náramně zamlouvat. Řeč je o futuristickém plavidlu Lili, které přivedl k životu startup Advanced Aerodynamic Vessels (A2V).
Autonomní kamion porazil živého řidiče. Cestu zvládl o 10 hodin rychleji. Kde vznikl rozdíl?
Autonomního řízení má být dalším krokem k urychlení silniční přepravy. Společnost TuSimple, která takovou technologii vyvíjí pro kamiony, otestovala svůj systém na trase dlouhé 1 529 km z Arizony do Oklahomy. Tahač bez řidiče ji zvládl za 14 hodin a 6 minut, přitom běžnému řidiči trvá okolo 24 hodin.
S905X 2/3 → CE 20 \ RPi4 → LE 19 \ HTPC → LE 18 \ NAS Synology DS212J/DS220+ \ Vero 4K+ → OSMC 19