10.6.2023, 18:10
Proč v noci pociťujeme bolest intenzivněji než ve dne? Vědci našli odpověď v cirkadiánních rytmech
Ať už jde o bolest zubů, hlavy, zad či kloubů, většinou ty nejhorší fáze přicházejí v nočních hodinách. Otázkou, proč v noci pociťujeme bolest intenzivněji než ve dne, se zabývali vědci a s výsledky jejich bádání seznamuje web Study Finds.
Zavřel lidi do krychlí a nalákal je na miliony korun. S neobvyklým počinem chce zaujmout i Netflix
Před měsícem oslavil pětadvacáté narozeniny – a před necelým rokem Forbes odhadl jeho bohatství na půl miliardy dolarů. Zastává ale myšlenku skromného života, proto se párkrát nechal slyšet, že všechen svůj majetek do smrti rozdá. Třeba i ve formě odměn za produkčně propracované a na první pohled bláznivé sociální hry. Ta poslední, s níž Jimmy Donaldson alias MrBeast vyrazil na YouTube, se stala nesmírně úspěšnou. Dokonce natolik, že chce s konceptem netradiční reality show zaujmout i obry na poli streamovacích služeb.
Symbol technologické vyspělosti. První čínské dopravní letadlo absolvovalo komerční let s cestujícími
První čínské dopravní letadlo domácí výroby absolvovalo svůj premiérový komerční let, který se stal důležitým milníkem v desetiletí trvající snaze země konkurovat západním výrobcům. Stroj Comac C919, poháněný dvěma proudovými motory, letěl v neděli 28. května jako let MU9191 společnosti China Eastern Airlines ze Šanghaje do Pekingu, informuje Al Jazeera.
Robot, který zvládne nahradit partu dělníků při stavbě zdí, se ukázal v akci. Na podzim má jít do terénu
Chvílemi se zdá, jako by se na malý okamžik zastavil a přemýšlel. Ve skutečnosti nic takového nedělá a přemýšlení ani není schopen, během malých chvilek ve skutečnosti vyměřuje vzdálenosti a rozměry. Robot si sám všimne, kde je paleta s cihlami, vypočítá, jaký pohyb musí udělat, aby se pro jednu z nich natáhl, uchopil ji, očistil od prachu, nanesl pojicí materiál a naprosto přesně ji umístil vedle té předchozí. Během hodiny postaví deset metrů čtverečních, pracovat může bez přestávky – a když nedosáhne tam, kde má stavět, prostě se sám zvedne a přemístí.
Rána, která změnila letectví. Hrdina osedlal raketu a uháněl rychleji než zvuk
Raketovým motorem poháněný stroj X-1 byl od počátku navrhován s vidinou změny světa letectví. V březnu 1945 si americké letectvo objednalo jeho vývoj u společnosti Bell a předchůdce dnešní NASA. Cíl byl jasný: předběhnout inženýry ze Sovětského svazu a vůbec poprvé v dějinách prolomit bariéru rychlosti zvuku. Deník Aktuálně.cz přináší druhý díl seriálu Velikáni nebes.
Proč měnit něco, co je dokonalé? Porsche má nové logo, opět si toho ale sotvakdo všimne
Celá řada automobilek v poslední době změnila své logo ve jménu co největší jednoduchosti. V některých případech byla změna radikální, jako tomu bylo například u Peugeotu, jinde o něco menší, jako třeba u BMW. Ale ve většině případů dokáže i běžný divák změnu zaregistrovat. Svůj emblém nyní k 75. výročí mění i Porsche, ovšem s takovou dávkou decentnosti, že logo zůstává od roku 1954 v podstatě stejné.
Ať už jde o bolest zubů, hlavy, zad či kloubů, většinou ty nejhorší fáze přicházejí v nočních hodinách. Otázkou, proč v noci pociťujeme bolest intenzivněji než ve dne, se zabývali vědci a s výsledky jejich bádání seznamuje web Study Finds.
Zavřel lidi do krychlí a nalákal je na miliony korun. S neobvyklým počinem chce zaujmout i Netflix
Před měsícem oslavil pětadvacáté narozeniny – a před necelým rokem Forbes odhadl jeho bohatství na půl miliardy dolarů. Zastává ale myšlenku skromného života, proto se párkrát nechal slyšet, že všechen svůj majetek do smrti rozdá. Třeba i ve formě odměn za produkčně propracované a na první pohled bláznivé sociální hry. Ta poslední, s níž Jimmy Donaldson alias MrBeast vyrazil na YouTube, se stala nesmírně úspěšnou. Dokonce natolik, že chce s konceptem netradiční reality show zaujmout i obry na poli streamovacích služeb.
Symbol technologické vyspělosti. První čínské dopravní letadlo absolvovalo komerční let s cestujícími
První čínské dopravní letadlo domácí výroby absolvovalo svůj premiérový komerční let, který se stal důležitým milníkem v desetiletí trvající snaze země konkurovat západním výrobcům. Stroj Comac C919, poháněný dvěma proudovými motory, letěl v neděli 28. května jako let MU9191 společnosti China Eastern Airlines ze Šanghaje do Pekingu, informuje Al Jazeera.
Robot, který zvládne nahradit partu dělníků při stavbě zdí, se ukázal v akci. Na podzim má jít do terénu
Chvílemi se zdá, jako by se na malý okamžik zastavil a přemýšlel. Ve skutečnosti nic takového nedělá a přemýšlení ani není schopen, během malých chvilek ve skutečnosti vyměřuje vzdálenosti a rozměry. Robot si sám všimne, kde je paleta s cihlami, vypočítá, jaký pohyb musí udělat, aby se pro jednu z nich natáhl, uchopil ji, očistil od prachu, nanesl pojicí materiál a naprosto přesně ji umístil vedle té předchozí. Během hodiny postaví deset metrů čtverečních, pracovat může bez přestávky – a když nedosáhne tam, kde má stavět, prostě se sám zvedne a přemístí.
Rána, která změnila letectví. Hrdina osedlal raketu a uháněl rychleji než zvuk
Raketovým motorem poháněný stroj X-1 byl od počátku navrhován s vidinou změny světa letectví. V březnu 1945 si americké letectvo objednalo jeho vývoj u společnosti Bell a předchůdce dnešní NASA. Cíl byl jasný: předběhnout inženýry ze Sovětského svazu a vůbec poprvé v dějinách prolomit bariéru rychlosti zvuku. Deník Aktuálně.cz přináší druhý díl seriálu Velikáni nebes.
Proč měnit něco, co je dokonalé? Porsche má nové logo, opět si toho ale sotvakdo všimne
Celá řada automobilek v poslední době změnila své logo ve jménu co největší jednoduchosti. V některých případech byla změna radikální, jako tomu bylo například u Peugeotu, jinde o něco menší, jako třeba u BMW. Ale ve většině případů dokáže i běžný divák změnu zaregistrovat. Svůj emblém nyní k 75. výročí mění i Porsche, ovšem s takovou dávkou decentnosti, že logo zůstává od roku 1954 v podstatě stejné.
S905X 2/3 → CE 20 \ RPi4 → LE 19 \ HTPC → LE 18 \ NAS Synology DS212J/DS220+ \ Vero 4K+ → OSMC 19