• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 11 Hlas(ů) - 2.27 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zajímavé články - všehochuť, aneb zprávy pro Vás
@Rossi D No, ono to tak jednoduché zas není. Jistě, nové technologie, včetně AI, mnohé věcí mění. Photomat je dobrá věc, ale má smysl jen v případě, že student musí vyřešit rovnici jen proto, že to má za úkol a pak na to může zapomenout. V okamžiku, kdy ale ona rovnice popisuje nějaký, například fyzkální, děj a postup jejího řešení je součástí toho popisu a jeho pochopení, tak je to špatně. Sám jsem, jako průmyslovák, měl na vysoké skole (obor elektro a poté energetika a ještě poté teorie elektrickcýh sítí) v prvních dvou ročnících velké problémy s matematikou. Na průmyslovce jsme s ní brzy skončili a i když, jako potenciální zájmce o studium na vysoké škole, jsem se snažil doma doučit to, co jsme ve škole už neměli, nestačilo to. Na vysoké byl pro mne první rok peklo, ve druhém se to o něco zlepšilo, protože už přišla obecná fyzyika a základy fyzikálních teorií. Záviděl jsme studentům z gymnázia, kteří prvním rokem prošli bez problémů, zatímco já téměř všechny zkoušky opakoval (i několikrát) a nakonec jsme byl rád, že jsem vůbec prolezl do druhého ročníku. Pak ale přišel ročník třetí, a s ním už konkrétní odborné předměty. A já najednou začal zjišťovat, o čem tam matematika v prvních dvou ročnících byla. Vytáhl jsem si tedy skripta, a postupně si tu matematiku zopakoval, doučil a konečně pochopil. A najednou mi to začalo dávat smysl. Z příkladů, které jsem v prvním ročníku pomalu nedokázal spočítat, se staly konkrétní popisy fyzikálních dějů a mně to všechno docvaklo. Zatímco jsem tedy první rok skončil s průměrem známek 3, ve druhém 2,6, tak třetí a další už to byla čistá 1. A u těch gymnazistů, tedy některých, to bylo přesně obráceně. Zatímco v prvních dvou ročnících jsem chodil pro rady já k nim, ve třetím a dalších se situace obrátila. Stále sice uměli většinu rovnic spočítat, ale nedokázli si pod nimi nic představit. A tak paradoxně pár z těch, kteří v prvním ročníku byli premianti, třeba ve třetím nebo dokonce čtvrtém ročníku ze školy odešli, protože už to prostě nedali.

V tomhle já vidím neštěstí dnešní doby. Jsou prostě obory, kde tu všeobecnou i konkrétní terorii člověk prostě potřebuje a musí se ji naučit a pochopit ji, a musí mít pro to také vytrénovaný mozek. A tím, že si nějakou rovnici nechá spočítat nějakou aplikací, si moc nepomůže. Ba naopak. Možná bude nakonec vědět jaký je výsledek, ale nebude vědět, proč je právě takový.
 
Citovat
  


Příspěvků v tématu
RE: Zajímavé články - všehochuť, aneb zprávy pro Vás - od JiRo - 15.4.2024, 11:45

Přejít na fórum:


Prochází: 100 host(ů)