POČÁTEK (2010 USA-GB), ČSFD 89%. Film zmíněný už jednou mezi zajímavými. Ale je to film toho Christophera Nolana způsobující odezvu názorů. SciFi o snových příbězích implantovaných do mysli člověka pomocí nyní neexistujících postupů. Vesmír uvnitř - s megalomanskými konstrukcemi, které budují jen autoři vizí o jiných světech. Nolan a jeho hrdina si nechal vystavět neuvěřitelné virtuální scenerie, pro oko diváka úžasné. Kdo v tom vidí cestu tam a zase zpátky, tomu závidím. Obrazová stránka sice ohromí, logika bohužel také. Po prvním shlédnutí jsem film chtěl dát ještě jednou ale nebavil mě. Čekal jsem rok a potom - ale jako překombinovaný děj, a tím i v tom scifi s nedůvěryhodným vývojem, ho vidím stále. Takže jen zábava a tím je diskuze zbytečná.
INTERSTELLAR (2014 USA-GB), ČSFD 84%. Režie opět Christopher Nolan. V první části mohl mít lepší hodnocení, ale motivy nevyužil. V druhé části mohl mít nižší hodnocení, ale nasadil osvědčené finesy, až jsme zapomněli, co nás nepotěšilo. Průměr hodnocení 80 sedí.
Do tohoto textu se mi opravdu nechtělo jako podobně čtete níže - body jsem si napsal už před půlrokem. Jako fanouška SciFi mne režisér Nolan opravdu nepotěšil. I tak jsem to viděl vícekrát. Představuji si, jak ho režie během natáčení přestávala bavit, scenáři věnoval 9 roků, prvotní nadšení vychladlo a teď už ho to prudí, protože by rád sfouknul těch pár skutečných scén rychle a ať si s tím poradí programátoři grafiky, on si dá čouda marjány, přepočítá $, a Hathaway(ová) mu stejně nechce dát, i když má tak velká ústa, že jí odpustil to hrozné hraní... Ále vem to čert ....hlavně Oskar... Kdo film neviděl, dále nečtěte - prozrazuji děj!!! 001: Cooper (sympatická postava) je ztvárněn jak z panoptika voskových figurín, to mi sem nepasuje (v seriálu True Detective naopak ano). 002: Dynamicky reportážní útržkovitá kamera vypomáhá tam, kde je nežádoucí odhalit nepropracovanost scén (podobně jak v nových dílech Star Trek). 003: Naznačení temnářského zřízení schůzkou ve škole se dále nevyužije; ke škodě příběhu. Je zločinem takto ospravedlnit pokračování existence státní NASA. 004: Zmatené řízení zemědělských kombajnů - reagují na gravitaci, tou je Cooper přilákán do NASA, když vydedukuje souřadnice. Jejich dekódování raději ani nevysvětlí. Děj podmíněný dalším Cooperovým konáním v budoucnosti. Tady kulhá časová smyčka na logiku ve smyslu - Co bylo dřív, vejce nebo slepice. Odpověď je VÝVOJ zacyklených událostí. Tady to vývoj není. Tady je to tedy nesmysl. 005: Útěk před prašným hurikánem do domu. Proč nezastavil auto těsně u verandy(?), kde by ještě efektně zlomil sloupek a mohl nadávat, že to bude muset opravit? Místo toho zastaví v hurikánu 20 metrů daleko a při přeběhnutí do domu je netrefí(!) ani jedna letící troska!!! 006: Schovanou dceru pod dekou v autě by přehlédl jen slepý nebo zhulený. 007: K utajenému zařízení NASA dojedou v noci - ve dne by utajení nikdo nevěřil. 008: Roboti TARS - pohyblivé shluky hranolů. Pomlčím o mém hodnocení. 009: Hathawayová: Usmívající se, usmívající, usmívající ...princezna, žena, doktorka, nic. 010: Coopera, kterého neočekávali, udělali okamžitě velitelem jednoho z kosmických člunů. Když ale velí, nikdo ho vlastně moc neposlouchá. 011: Do této chvíle příběh neměl gradaci, teď se to na opak zlomí. Až téměř odfláknutě. 012: Nosná raketa startuje z uprostřed obydleného domu (je to tajná rampa!)!!! Start z jiných planet už najednou přídavnou raketu nepotřebuje?! Okna kosmického člunu jsou zapuštěná a jejich okraje vystupující. Aerodynamicky chybné. 013: Planeta obřích vln - dost dobré! 014: Planeta ledu - pominu že Cooper naletěl myšlence o ledovém mračném povrchu nad teplým obyvatelným povrchem. Proč se zdržovat zabíjením Coopera, když je možné ho podrazit prostým odletem bez něj? 015: Jak se lidstvo zachránilo z umírající Země mi uniká, žádné detaily o objevených planetách nejsou. 016: Zprávy pro dcerku Murf přes knihovnu a přes hodinky plní jen funkci slibu, že se jí ozve či vrátí, význam vyřešení rovnic je opět nesmysl "vejce nebo slepice". 017: ZATO(!) výměna zpráv, vzkazů ze země a naopak, střídání lokace Kosmos/Země, to je geniální citovka i geniální dějový prvek! Bohužel ten přechod "před/za" obrazovku není víc využitý. Velká škoda. 018: Přiznání Profesora NASA, že nevěřil ve svůj A-plán a vysával tedy finance lidstva pro nic za nic je lidská katastrofa charakteru. V tomto bodě i katastrofa pokračování tohoto scenáristického nápadu. 019: TRIKY - Super!!! Škoda jen stále se opakujících stejných záběru na kosmický člun. 020: Opulentní konstrukce vnitřku kosmických lodí - Podlahové dlaždice (asi RAKO) s lemováním a vše zbytečně motorizované - odporuje heslu: Vše nepotřebné vyhodit. 021: Působení setrvačných sil na kosmonauty odfláknuté, téměř se neřeší. 022: Nikdo v příběhu nebyl jasný zloduch, jen chyboval. Pro lidstvo téměř fatálně. 023: Zlatá Gravitace! - Tu ale pravda vícekrát nedám.
A jak komentují jiní:..... http://www.csfd.cz/film/227786-interstel...nt=9908773
.....a F. Fuka, který si trochu domýšlí děj: http://www.fffilm.name/2014/11/recenze-s...ar-80.html
A tady mi nedá, abych nepřipojil výňatek od F. Fuky ke konci mnou modifikovaný:
A pak se Cooper probudí v normálním nemocničním pokoji, podívá se z okna a uvidí, že se nachází na obrovské kosmické stanici poblíž Saturnu, kde žijí tisíce lidí, kteří se sem dostali díky rovnici, kterou vyřešila jeho dcera. A pak se opravdu probere z amerického snu s rukou v nočníku.
INTERSTELLAR (2014 USA-GB), ČSFD 84%. Režie opět Christopher Nolan. V první části mohl mít lepší hodnocení, ale motivy nevyužil. V druhé části mohl mít nižší hodnocení, ale nasadil osvědčené finesy, až jsme zapomněli, co nás nepotěšilo. Průměr hodnocení 80 sedí.
Do tohoto textu se mi opravdu nechtělo jako podobně čtete níže - body jsem si napsal už před půlrokem. Jako fanouška SciFi mne režisér Nolan opravdu nepotěšil. I tak jsem to viděl vícekrát. Představuji si, jak ho režie během natáčení přestávala bavit, scenáři věnoval 9 roků, prvotní nadšení vychladlo a teď už ho to prudí, protože by rád sfouknul těch pár skutečných scén rychle a ať si s tím poradí programátoři grafiky, on si dá čouda marjány, přepočítá $, a Hathaway(ová) mu stejně nechce dát, i když má tak velká ústa, že jí odpustil to hrozné hraní... Ále vem to čert ....hlavně Oskar... Kdo film neviděl, dále nečtěte - prozrazuji děj!!! 001: Cooper (sympatická postava) je ztvárněn jak z panoptika voskových figurín, to mi sem nepasuje (v seriálu True Detective naopak ano). 002: Dynamicky reportážní útržkovitá kamera vypomáhá tam, kde je nežádoucí odhalit nepropracovanost scén (podobně jak v nových dílech Star Trek). 003: Naznačení temnářského zřízení schůzkou ve škole se dále nevyužije; ke škodě příběhu. Je zločinem takto ospravedlnit pokračování existence státní NASA. 004: Zmatené řízení zemědělských kombajnů - reagují na gravitaci, tou je Cooper přilákán do NASA, když vydedukuje souřadnice. Jejich dekódování raději ani nevysvětlí. Děj podmíněný dalším Cooperovým konáním v budoucnosti. Tady kulhá časová smyčka na logiku ve smyslu - Co bylo dřív, vejce nebo slepice. Odpověď je VÝVOJ zacyklených událostí. Tady to vývoj není. Tady je to tedy nesmysl. 005: Útěk před prašným hurikánem do domu. Proč nezastavil auto těsně u verandy(?), kde by ještě efektně zlomil sloupek a mohl nadávat, že to bude muset opravit? Místo toho zastaví v hurikánu 20 metrů daleko a při přeběhnutí do domu je netrefí(!) ani jedna letící troska!!! 006: Schovanou dceru pod dekou v autě by přehlédl jen slepý nebo zhulený. 007: K utajenému zařízení NASA dojedou v noci - ve dne by utajení nikdo nevěřil. 008: Roboti TARS - pohyblivé shluky hranolů. Pomlčím o mém hodnocení. 009: Hathawayová: Usmívající se, usmívající, usmívající ...princezna, žena, doktorka, nic. 010: Coopera, kterého neočekávali, udělali okamžitě velitelem jednoho z kosmických člunů. Když ale velí, nikdo ho vlastně moc neposlouchá. 011: Do této chvíle příběh neměl gradaci, teď se to na opak zlomí. Až téměř odfláknutě. 012: Nosná raketa startuje z uprostřed obydleného domu (je to tajná rampa!)!!! Start z jiných planet už najednou přídavnou raketu nepotřebuje?! Okna kosmického člunu jsou zapuštěná a jejich okraje vystupující. Aerodynamicky chybné. 013: Planeta obřích vln - dost dobré! 014: Planeta ledu - pominu že Cooper naletěl myšlence o ledovém mračném povrchu nad teplým obyvatelným povrchem. Proč se zdržovat zabíjením Coopera, když je možné ho podrazit prostým odletem bez něj? 015: Jak se lidstvo zachránilo z umírající Země mi uniká, žádné detaily o objevených planetách nejsou. 016: Zprávy pro dcerku Murf přes knihovnu a přes hodinky plní jen funkci slibu, že se jí ozve či vrátí, význam vyřešení rovnic je opět nesmysl "vejce nebo slepice". 017: ZATO(!) výměna zpráv, vzkazů ze země a naopak, střídání lokace Kosmos/Země, to je geniální citovka i geniální dějový prvek! Bohužel ten přechod "před/za" obrazovku není víc využitý. Velká škoda. 018: Přiznání Profesora NASA, že nevěřil ve svůj A-plán a vysával tedy finance lidstva pro nic za nic je lidská katastrofa charakteru. V tomto bodě i katastrofa pokračování tohoto scenáristického nápadu. 019: TRIKY - Super!!! Škoda jen stále se opakujících stejných záběru na kosmický člun. 020: Opulentní konstrukce vnitřku kosmických lodí - Podlahové dlaždice (asi RAKO) s lemováním a vše zbytečně motorizované - odporuje heslu: Vše nepotřebné vyhodit. 021: Působení setrvačných sil na kosmonauty odfláknuté, téměř se neřeší. 022: Nikdo v příběhu nebyl jasný zloduch, jen chyboval. Pro lidstvo téměř fatálně. 023: Zlatá Gravitace! - Tu ale pravda vícekrát nedám.
A jak komentují jiní:..... http://www.csfd.cz/film/227786-interstel...nt=9908773
.....a F. Fuka, který si trochu domýšlí děj: http://www.fffilm.name/2014/11/recenze-s...ar-80.html
A tady mi nedá, abych nepřipojil výňatek od F. Fuky ke konci mnou modifikovaný:
A pak se Cooper probudí v normálním nemocničním pokoji, podívá se z okna a uvidí, že se nachází na obrovské kosmické stanici poblíž Saturnu, kde žijí tisíce lidí, kteří se sem dostali díky rovnici, kterou vyřešila jeho dcera. A pak se opravdu probere z amerického snu s rukou v nočníku.