XBMC-Kodi.cz

Úplná verze: Jak jste byli letos spokojeni s dopravcem Vašich dárků?
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si plnou verzi s příslušným formátováním.
Nedá mi to, musím někam napsat svoji letošní zkušenost s dopravou dárků objednaných přes eshopy a budu rád i za Vaše reakce (ať víme koho máme příště preferovat a koho ne) .... Toto fórum je veřejné a možná se mé info dostane i na ta správná místa, kde se dozajista do konce příštího roku polepší či ještě zlepší (či to rovnou zavřou) ....

Již léta preferujeme nákup 90% všech dárků přes internet, má to své výhody, ale bohužel i své mínusy v podobě času finálního dodání domů. Pokud se Vám dárky dostanou do ruky včas a je s nimi něco v nepořádku či se z nějaké příčiny liší od zobrazení v eshopu, je zde 14 denní lhůta pro vrácení zpět bez udání důvodu, to je fakt - horší je to v případě, že do/přepravce Vám onu věc v termínu nedodá (a to ani do vánoc).....
Objednávky provádíme vždy s předstihem v dodací lhůtě garantované samotným obchodem (který by toto měl mít i ošetřeno s dopravcem). Letos vše dopadlo tak nějak nemastně neslaně avšak s překvapením u jednoho nepříliš populárního dopravce ....

Česká pošta (balík do ruky i na poštu, pár dobírek) → obrovské plus, některé obchody jinou než naší poštu pro dodání nemají a tak to byla jediná volba - avšak nezklamala ani v jedné zásilce, vše včas a bez problémů, řidiči příjemní a ochotní - snaží se po předešlých problémech a to velmi, chválím a doporučuji !

Geis (balík dobírka)  → pouze jedna zkušenost, ale v pořádku

PPL (balíky na dobírku i bez) → můj (již bývalý) favorit, totální zklamání. Balíky zaseknuté někde na depu, nepříjemní dispečeři i nervózní a vzteklí řidiči na telefonu , to co dodala za stejný čas ČP nemám dodnes ani doma .... kuriózně to dostanu zřejmě až příští rok, tak takto NE !!!

Jak jste na tom byli Vy ??
Vše je o lidech.....
Když mi něco veze PPL,tak mi vždy ráno zavolá řidič a zeptá se,kdy budu doma.Když jsem v práci na firmě,tak mi to klidně přiveze do práce-tedy změna dodací adresy.
To se u České pošty neděje.Buď jen lístek v schránce,nebo telefonát řidiče chvíly před příjezdem-a to už nemám šanci něco změnit.

PS-když se koupí dárky už v září,tak je všechno v klidu.....
@Rossi D Já bych řekl, že neexistuje obecný závěr. Jak píše @kraftwerk007, vše je o lidech. Ať už jednotlivcích nebo konkrétních kolektivech/pobočkách/depech.

S Českou poštou a balíky do ruky mám prachšpatnou zkušenost. Asi nejhorší ze všech možných způsobů doručení. Navíc mám takový pracovní režim, že v obvyklých dobách, kdy se doručuje, nedokážu zaručit, že doma budu na 100 %. A i když se to párkrát stalo a já doma byl, stejně se pošta neobtěžovala, a místo balíku do ruky, kdy jsem byl 100% doma, zvonek fungoval, jsem stejně dostal pouze oznámení do schránky. Stěžoval jsme si, jedinou odpovědí mi bylo: "Zvonili jsme, nikdo nebyl doma." Takže pokud Česká pošta, tak vždy jen vyzvednutí na pobočce.

Co se týče ostatních služeb, z výše uvedených důvodů si vše, co má přijatelné rozměry, zásadně nechám posílat do práce, případně na místní franšízu Uloženky nebo Zásilkovny (obě mám 200 metrů od domu) případně jiných služeb tohoto typu nebo výdejen (např. knihy z Kosmas si zásadně vyzvedávám v knihkupectví, kolem kterého denně chodím do práce, apod.). A na těch pár velkých balících (lednice, pračka, televize) jsem se pak vždy dohodl s e-shopem, depem nebo řidičem. Více méně to vždy funguje, bez rozdílu služby (Alza, Datart, Geis, PPL, UPS, ...). Někdy samozřejmě člověk na neochotu narazí, ale pak volám na hot-line/depo a jednoznačně a nekompromisně žádám o vyřešení. Ještě nikdy se mi nestalo, že by to nezafungovalo.

Letos před Vánoci tři balíky a několik knih. Jeden balík přes ČP, vyzvednuto na pobočce (čekal jsem ale 1/2 hodiny, než na mne přišla řada), 2x balíky přes dopravce (PPL, UPS), směrováno do práce, přišlo přesně v době (rozmezí 1 hodiny), kdy bylo oznámeno. Knihy objednávám průběžně celý rok a některé (ty hodnotnější) pak syslím jako dárky na Vánoce, letos před Vánoci byly dodací lhůty paradoxně nejkratší. Dodání do knihkupectví v prosinci bylo do 24 hodin, zatímco obvykle během roku 2-3 dny. Patrně má Kosmas před Vánoci nějaký zvláštní režim.

Obecně řečeno, držím se mých léty ověřených postupů a nemám důvod to téma nějak zvlášť řešit.
Vše šlo jako po másle;-):-D

Z posledních dvanácti balíčků, cenných psaní a doporučených dopisů nebyla Česká pošta schopna doručit domů ani jeden.
Poté co jsem odchytl doručovatelku přímo při vhození předtištěné výzvy k vyzvednutí nedoručitelné zásilky do mé schránky a jejím vyjádření v tom smyslu, že by se zbláznila, kdyby sebou měla tahat všechnu poštu a následné mojí stížnosti (nic se nezlepšilo), jsem nad touto institucí zlomil hůl.
Ostatní dodavatelé dodali co měli a kdy měli.
Tak s PPL jsem dříve byl také celkem spokojen, ale tyto vánoce to byl totální propadák. Řidiči před příjezdem nevolali, pokud člověk žádal nějaké info - nepříjemné jednání, jako když je obtěžuji .... Balíky tradičně zaseklé na "svozovém" depu a dodací doba 10 a více dní .... Ano souhlasím s tím, že paušalizovat toto jednání na všechny kraje  asi nejde, ale takto by to snad být nemělo ne ?
 Jedna firma pod tou samou hlavičkou musí fungovat na 100% všude a neexistují žádné vyjímky, či to snad mám brát jinak ? To mi chcete říci, že pokud půjdu v městě A do pobočky Alzy, kde mne odbudou a ještě mi vynadají co je otravuji před vánoci , já po té sklopím uši a pojedu do města B, kde mi slušně vyhoví a bude to OK ???!
ČP to má zřejmě podobně, co funguje u nás nefunguje jinde ....  hmmm, špatné - kam tedy ony služby spějí ???!
Je to přeci služba lidem a ta služba tyto firmy živí, dává jim chléb a vodu - proč se to tedy neodráží na jejím poskytování ? Pokud zaměstnávám člověka který mi onu práci kazí a nechce ji dělat tak jak má - letí a to bez pardonu ...
DPD - letos 3 balíky a všechny 3 přesně o 2 dny později. Na emailu pokaždé vzkaz, že jsme si přes internet změnili datum a dobu dodání ( nikdo nic neměnil, prostě jim to někde leželo v depu nebo to pro ně byla zajížďka ). Pošta vše ok, PPL 1 x balík a taky v pořádku
PPL nebo DPD, většinou OK. Někdy NEvolají, i když tak bylo zaškrtnuto u objednávky, jindy naopak. Tento rok jen jedno dodání takto.
Většinu jsem nasměroval na kamenný obchod k vlastnímu vyzvednutí, hračky, oblečení, nádobí, elektro. Vše včas asi v šesti různých obchodech.

Jen jednou nemilé překvapení v Alza! Krabice, finální obal výrobku, poničená nedbalým zacházením, protržená a pomačkaná.
Ihned jsem upozornil při přebírání, byl jsem odkázán k vyššímu pracovníkovi, ten to omlouval "to víte, to má v rukách mnoho zaměstnanců". Řeknete mu, že to vás tedy nezajímá, jenže... čekat znovu na další dodání! Co zbývá, když tlačí čas(?), nechat zkontrolovat obsah (moc se k tomu sám neměl) a vzít tak jak je.

Alza má čím dál víc prohřešků, jasný závěr je, že jejich manažerská squadra jsou zmetci.

PS: Česká Pošta - Většinou hážou upomínku k vyzvednutí balíku, ale POZOR, to není místní pošta ale nějaké jejich "balíkové depo".
Úžasně má pošta řešeny reklamace: "Zaplať poplatek a pak si stěžuj."
U nás ČP jedna velká katastrofa.
Od balíků "Do ruky" už jsem dávno upustil, výsledek byl ten, že ve schránce jen oznámení (pokusili se doručit 8-11hod), bohužel ještě pracuji.
Poslední zkušenost, balíček zanechala pošťačka na brance, nešel jsem ho, po dvou dnech, v rohu zahrady rozbalen a vyzkoušen psem, bohužel byl pes poslední kdo viděl vše funkční. Na poště mi slíbili, že se nebude opakovat. Následný den mi zavolali, abych si okamžitě vyzvedl balík z Číny, jelikož jej budou muset poslat zpět. O existenci této zásilky jsem neměl ani tušení. Jsem přesvědčen, že toto již udělali u dvou dalších zásilek, jelikož jejich dodání trvá taky neskutečně dlouho. (Tracker Aliexpressu trošku pokulhává, stane se mi, že balík dostanu v době kdy slavnostně opustí zemi odeslání).
Bohužel se k dodání těchto zásilek používá jen ČP.

Geis s DPD bez problémů, posílají SMSku na řidiče se kterým lze doladit místo předání.

Ale třeba se to v příštím roce zlepší  1

edit:  ano, balíky řeší rozvozové depo a pak zanechají na místní Poště
Na DPD jsem zapomněl, sic na vánoce mi nic nepřivezli, ale během roku to také není přepravce k zahození. Mají jeden z těch lepších systémů pro sledování zásilky, myslím, že nabízí kromě pozice na mapě i fotografii řidiče  4

edit: @RenEdi - omlouvám se, ale z Tvého příspěvku jsem si málem krůpl do kalhot → "Poslední zkušenost, balíček zanechala pošťačka na brance, nešel jsem ho, po dvou dnech, v rohu zahrady rozbalen a vyzkoušen psem, bohužel byl pes poslední kdo viděl vše funkční."   1 1 1

.... není to zlomyslnost, ale neudržel jsem se a ne, nesměji se cizímu neštěstí, pokud Tě to povzbudí tak dceři sežral pes stylus .....   8
Po mnohaleté zkušenosti jsem zjistil, že Českou poštu řídí Voldemort a nám mudlům se jejími službami mstí za náš nečarodějný původ. Poslední dobou už to dotáhli tak daleko, že doba dodání z číny do čr je kratší, než doba, po kterou pak balík bloumá po Praze. Letos jsem měl už v říjnu vše nakoupeno, takže klídek. Navíc jsem si udělal radost - koupil jsem manželce Nvidia Shield TV (koukala na to, jak vlčák na turecký med). [Obrázek: wink.png]
@Omroo - tak to bude onen důvod proč u mne ČP funguje a jinde ne, jsem mudla  pouze poloviční 14
Za sebe mohu doporučit GLS. Vždy bylo rychlé a spolehlivé. Když mi napsali v SMS, že dorazí v uvedený čas, skutečně dorazili a s předstihem. Měl jsem od nich v roce asi 2 balíky a teď ještě na Vánoce. Od podání mi den nato zvonili, ano, je to možné, dokonce i ve velkém městě. Bohužel, žádné pobočky (Point-y) nemají, končí to opakovaným doručením.

Letos mne nepotěšilo PPL - začali uplatňovat metodu České pošty, není čas doručovat, posíláme bez pokusu hned do Parcel Shop-u, ale odesláno bylo "do ruky" - k České poště se ještě dostanu..

Geis jsem musel nechat poslat rovnou na pobočku, věděl jsem, že nestihnu převzít doma. Na pobočce bez problémů, ale takto se hodnotit nedá.

A to nejlepší na konec. Česká pošta. Než začnu se svými zkušenostmi (a omlouvám se, pokud to tady někde bylo), odkáži na Český rozhlas a článek o garanci pošty s doručením do Vánoc -> [Only registered and activated users can see links Click here to register]
To, že mi pošta poškodila balení zásilky a proto mi ji nedoručila, je nepochopitelné. Žádná kompenzace se neděla, jenom jsem musel podepsat, že jsem balík převzal poškozený. (Zřejmě právě proto, že na obsah balíku to nemělo vliv, se k tomu nepřihlíželo, ale to je přeci jedno, jestli je v balíku telefon, potrava pro domácího mazlíčka nebo několik cihel.) Možná to bylo i tím, že odesílatel potřeboval ušetřit a uvedl váhu balíku 5x menší než je skutečnost. Pokud balík nedorazí domů a nejsou prázdniny, na poště se zdržím i hodinu. Bohužel, mám s nimi špatné zkušenosti i jako odesílatel a v tak velkém městě, v kterém bydlím to ani není možné změnit..

[Obrázek: Fireworks-2019.jpg]
A protože nevím, kam bych to dal a nové téma se mi nechce zakládat, tak již nyní přeji všem šťatný nový rok 2019. Hlavně zdraví, nic víc není tak důležité.
PPL: od 29.12. mi lezi balik na depu a zadny posun.

Ceska posta: dnes mi dorucili i par balicku z Ciny.
Já letos využil i vyzvednutí přes [Only registered and activated users can see links Click here to register] díky prvnímu výdejnímu místu u nás v zapadákově.Pokuď ta možnost je,možná že to budu využívat více než chodit na poštu;-)
Jeste zajimavost, ja z Ciny objednaval 25.12. knoflikove baterie, ktere mi byli dnes doruceny. Nechapu tu rychlost, ale CP to dodala.
To asi na "celním" začali slavit o něco dříve a na balíčky se vykašlali  1
Ano, to jsem také zapoměl.
Uloženka a Zásilkovna, kam zasílají některé internetové obchody, jsou celkem spolehlivé. Lepší tam než na poštu.
Podle volby odesilatele je možnost někdy zaplatit i bankokartou, někdy je vyžadována hotovost.
Nevýhoda je spíš na straně odesílajícího obchodu, když má na svém webu zúžený výběr těchto míst.