XBMC-Kodi.cz
DPD zpoždění balíků, poškození - Verze k tisku

+- XBMC-Kodi.cz (https://www.xbmc-kodi.cz)
+-- Fórum: Ostatní diskuze (https://www.xbmc-kodi.cz/forum-ostatni-diskuze)
+--- Fórum: OFF TOPIC - BEZ ZAMĚŘENÍ (https://www.xbmc-kodi.cz/forum-off-topic-bez-zamereni)
+--- Téma: DPD zpoždění balíků, poškození (/prispevek-dpd-zpozdeni-baliku-poskozeni)

Stran: 1 2


DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 20.3.2023

Musím se podělit s neblahou zkušeností s ne-dopravou od DPD.
Poslední dobou se mi několikrát (dokonce v řadě za sebou) stalo, že mi přišla takováto zpráva:

[Obrázek: C4UfYGp.jpg]

Budí to na mě dojem, že si přepravce takto "vyrobí" úlevu při zavážení zásilky do míst kam aktuálně nejede, nebo se mu tam jet nechce či se mu balík do auta jinak nehodí.
Domluva se skladníkem v depu a hurá poškozený objekt je na světě. Poškození je nutné udělat tak aby zásilka samozřejmě neutrpěla.
Nikdy před tím jsem se nesetkal u DPD ani s jednou poškozenou zásilkou a aktuálně jedna za druhou, prostě se mi to nezdá.
Máte někdo podobnou zkušenost za poslední dobu ?


DPD zpoždění balíků, poškození - Cinda - 23.3.2023

Přesně jak píšeš. Taky mě došla podobná zpráva a nakonec přišel balíček naprosto neporuseny. Pouze zpoždění 4 dny..


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 23.3.2023

Tak se to neděje pouze mě a není to jen můj dojem ...
Balíky jsou sice "ošetřené" páskou a obal opravdu natržený ... leč nikdy to neohrozilo obsah, doufám tedy, že toto ještě "nevytuní" k dokonalosti, na druhou stranu by je odesílatel asi za chvilku hnal ....
Děkuji za reakci !


DPD zpoždění balíků, poškození - beitlj - 24.3.2023

Pošta pomalu v exekuci a všichni ostatní doručovatelé začínají chytat její móresy …
Jinak začal haprovat i ten malej zelenej z*rd při doručení do Alza boxu.
Dnes mi přišla sms že se zásilka zpozdila a bude doručená zítra. Tohle je třetí zásilka co se jim zpozdila.
Hodně si lidé z okolí stěžují na doručování Zásilkovny do Zboxu a “prý” poškození doručovaných zásilek.
Mohu potvrdit že logistiku Zásilkovny nechápu. Balík z plzeňské firmy šel do Ústí n/L, pak do Prahy a pak na rozvoz po kraji středočeském. Proč to z Plně nešlo do PHY ?
Nějak nám tu ty české doručovací společnosti začínají “poštovatět”. A nebo do nich nastupují bývalý zaměstnanci ČP.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - meda - 24.3.2023

Nejdříve vystrašit a potom zpeněžit.
U zeleného se objevila nabídka pojistit proti poškození zásilky do boxů (možná obecně) s upozorněním, jak skvěle tuto událost potom vyřeší.

Takže další obratný podnikatelský záměr.
Opět musím vzpomenout na výrok jedné pravničky v TV pořadu, že kdo nemá svého právníka, nemůže se divit, že je okraden.

Chybí už jen závěr že kdo nemá bodyguarda, nemůže se na státu domáhat, aby nebyl zavražděn.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 24.3.2023

(24.3.2023, 8:57)beitlj Napsal(a): Nějak nám tu ty české doručovací společnosti začínají “poštovatět”. A nebo do nich nastupují bývalý zaměstnanci ČP.

Tak to je ONO, udeřils hřebíček na hlavičku - do kamene vytesat !!!  1 1 ​​​​​​​ 1 ​​​​​​​ 1

@meda: Opravdu obratný záměr  1


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Omroo - 28.3.2023

Naše firma má B2B partnerství s Alzou. Bohužel se ukazuje (po 3 letech skušeností), že Alza na to nemá být vekým corporate bussines hráčem. Neprofesionalita na každém kroku a to že jejich smluvní dopravci používají výše uvedenou "fintu" to jen dokresluje. Jakmile je doručení mimo snadno dostupné adresy - použijí poškozenou zásilku s prodlevou doručení. Týká se to nejen DPD, ale i PPL, WEDO a o InTime se raději ani nebudu vyjadřovat. Začíná se nám tady rozmáhat takový nešvar...


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 28.3.2023

... no vida, další shodný názor  8


DPD zpoždění balíků, poškození - beitlj - 29.3.2023

V neděli jsem objednal a zvolil PPL box za rohem.
Světe div se v úterý sms že si mám jít pro zásilku.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - JiRo - 29.3.2023

Tak ono to také, jak to často bývá, může být závislé na konkrétních lidech a tedy i lokalitě. Jistě, je možné, že v organizaci dané firmy nějaká taková nepsaná pravidla, jak postupovat v případech, kdy není možné dodat zásilku včas, existují, ale jejich aplikace bude často závisá na tom, jak se k práci budou stavět konkrétní lidé v konkrétním místě.

Já jsem se s něčím takovým, co tu bylo v příkladech chování dopravců a prodejců, zatím ještě nesetkal. Poslední případ opožděné zásilky jsme měl cca před rokem u Alzy (ročně cca 75 nákupů) a tam to bylo doprovázeno finanční kompenzací. Od té doby jsme to měl u Alzy většinou tak, že zásilka přišla o pár hodin dříve, než bylo avizováno při nákupu. Možná v tom hraje roli místo bydliště, což je Praha 5. V menších lokalitách to určitě bude jiné. Ve firmě Alzu používáme jen pro specifické případy malých dodávek, a to většinou pro vlastní potřebu nebo pro nějaké rychlovky. Pro projekty většinou používáme zcela jinou kategorii dodavatelů. Tam je ten servis dokonalejší, přidaná hodnota větší a cena příznivější.

Na druhou stranu musím připustit, že něco jako "spontánní kartelizace" je pojem, se kterým bychom měli počítat. A zvláště v případě, že dominantní služba, v daném případě ČP, má takové potíže. Možná, že to také souvisí s růstem přepravovaných objemů. Co organizačně fungovalo při nějakém objemu, nemusí už proporcionálně fungovat při objemech větších. To je obvyklý problém růstu firem, kdy se ten růst, čas od času, pokud se dojde k nějaké kritické hranici, musí projevit většími organizačními a strukturálními změnami. A to vyžaduje patřičné know-how a také to samozřejmě zvýší náklady. Obávám se toho, že se tak teď v oblasti vývoje přepravních služeb blížíme k modelu služeb mobilních.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 29.3.2023

@JiRo: .. tak to jsi šťastný člověk, nepřej si aby se ten dodávací servis změnil směrem dolů. Měl jsem tentýž spokojený stav ještě před nějakou dobou a to bydlím na jihu Čech "Popelce národa"  6
Aktuálně u mě funguje na 100% paradoxně pouze ČP, na tu se mohu spolehnout ve všem, ať již se jedná o Balíkovnu, klasické doruční do ruky nebo odvoz přímo od baráku - čehož jsem se naučil hojně využívat.
Čerstvá zkušenost je nyní s UPS, přidřel se mi pravý zadní motor na dronu a jelikož mám dvouletý care refresh vytvořil jsem si přepravní "ticket" pro zaslání do maďarského servisu. V pátek si to "úpéesáci" ve 14.00 přebrali, dodnes žádná aktualizace kde se dron nachází, při snaze vynutit si od firmy UPS čerstvé info, poslali mi jen výjezd pohybu z onoho pátku. Tedy tak .... je to jak poštovní mor ...  11 10


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - orlov - 29.3.2023

No dúfam, že sa tieto maniere neprenesú na Slovensko. Aspoň ja osobne sa nemôžem sťažovať. U Alzy som za posledný mesiac mal dve objednávky. Mal som ich hneď na druhý deň v Alzaboxe. Dokonca som využil Alzabox na odoslanie reklamácie, ktorá bola vyriešená výmenou za nový výrobok za dva dni. Z Prahy si pravidelne objednávam čerstvú praženú kávu, ktorá je doručená Packetou behom dvoch dní do ich boxu.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 30.3.2023

Mám pocit, že se to šíří jako nějaká poštovní forma Covidu  3
Bohužel to vypadá i na zmutovaný přenos na obchodníky.
Zboží které uvádějí že je skladem a k dodání takřka "ihned" po vložení do košíku sice obalí množstvím e-mailů o jeho vyřizování až po konečné předání přepravci, bohužel onen přepravce jej další týden nevidí natož aby ho naložil a dovezl.

Docela "střelba" od všech těchto institucí v této době, kdy by měli kmitat jen zákazník brnkne o jejich e-shop. Sám jsem v obchodování byl léta a dobře vím, jak je nutné a důležité se o každého potencionálního zákazníka starat a hýčkat si ho. Na to abych o něj přišel mi chybí pouze jeden malý nerozvážný krok.
 
... je něco shnilého v tom státě českém ... 



RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Cinda - 30.3.2023

Čerstvá zkušenost je nyní s UPS, přidřel se mi pravý zadní motor na dronu a jelikož mám dvouletý care refresh vytvořil jsem si přepravní "ticket" pro zaslání do maďarského servisu.

Možná to trochu s dopravou prehnali, a dron už litá na Ukrajině.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 30.3.2023

@Cinda: Budiž mu UK lehká  11 1


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 31.3.2023

Tak dnes i Alza, běda jsem proklet přepravními společnostmi .... již si nebudu moci nikdy nic objednat ... pro vše holt po svých ...  1 13

   

 1 1 ​​​​​​​ 1

a další, již si zakládám sbírku:

   

fakt nekecám, dnešní dotaz na UPC, dozvěděl jsem se, že v okamžik podání balíku s dronem v Táboře, byl již tento zároveň v Tuchoměřicích, kam se hrabe "Rychlart" či fofrčení od Alzy.

   


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - JiRo - 31.3.2023

@Rossi D Se nediv. Šiješ tady do nich a pomsta přišla rychle 3

Na tohle jsem před pár desítkami let četl jednu pěknou sci-fi povídku, jak někdo zmuchlal a vyhodil nějaké upozornění či upomínku od úřadu, načež se spustil řetezec událostí, na jejímž konci byl ten člověk prakticky vymazán ze světa. Tenkrát to bylo opravdu sci-fi. Nejsem si jistý, jestli to bylo ještě v době před érou PC, ale 100% to bylo ještě před existencí internetu. Dnes už to začíná být realita a v některých ohledech (například kontextové reklamě) jsou už i ty nejsmělešjí představy pomalu překonány.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 31.3.2023

@JiRo: no pěkně děkuji, to jsou vyhlídky s tím odstartovaným přepravním řetězcem na jehož konci budu datově "anulován"  1


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - JiRo - 01.4.2023

@Rossi D Když čtu ty zprávy z Číny, o těvh jejich sociálních kreditech, tak mě mrazí. Ale nejsme si jistý, zda podobné metody nemají jednotliví prodejci i u nás. Ale myslím si, při tom množství zaměstnanců, že by se to dřív či později provalilo. A to, že by si ti prodejci spojili a data sdíleli, to už by asi neutajili vůbec, navíc by asi o sdílení sami moc zájem neměli z jiných důvodů. Ale kdo ví. Lidé jsou prodejní a pokud taková data někdo pokoutně získá... Kdo ví? Stačí zkopírovat databázi.

Je pravda, že jsme všichni nadávali na GDPR, ale na jednu stranu musím uznat, že to je asi jeden z možných způsobů, jak takovému vývoji čelit. Nějakými pravidly. Na druhou stranu je jasné, že algoritmy běžící na serverech sociálních sítí si o nás, ať z toho, co jim explicitně pošleme sami, tak z toho, jaký obrázek si o nás vytváří z implicitních dat. Obrázek kterému se dá říkat klidně říkat i "sociání kredit". Jen to není (zatím) spojené s nějakou politickou mocí nebo alespoň silou. Otázkou je, zda tady ale tím ta politická moc či síla náhodou nevzniká. A nebo, zda nějaká politická síla nepočítá s tím, že by taková data mohla při převzetí moci využít.


RE: DPD zpoždění balíků, poškození - Rossi D - 01.4.2023

@JiRo: O tom sdílení "čehokoliv" mezi "jakýmikoliv" aktéry si nedělám žádné iluze. Získat data za úplatu a obzvláště v našem těžce zkorumpovaném státě je maličkost, stačí se jen podívat na čerstvý příklad uveřejněného seznamu zanikajících pošt v předstihu.
Každý Čech má "finanční prostituci" v genech, odjakživa se tu uplácelo a uplácet bude, někdo si o "kapříka" rovnou řekne, někdo dělá "Zagorku" a na oko se ošívá. Občas je mi z některých bezpáteřních jedinců natahujících ruku opravdu na zvracení a nejraději bych jim ji urazil u samého ramene.
Bohužel tuto zkorumpovanost prohlubuje sociální stav nouze naší zemičky a nebude to v příštích xx-x? letech jiné. Jsme však zvyklí na přihození pětikoruny za lepší kousek masa či obálečku za službičku.