• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kodi 21 - chromecast - zasekne se
#1
Ahoj, po aktualizaci na kodi 21 se po vypnutí a zapnutí tv stane to, že ssc menu na kodi na chromecast normálně dal funguje, ale po spuštění čehokoli nejde zvuk a obraz se po cca 5 vteřinách zasekne. Je potřeba v kodi dát restart, nebo kodi natvrdo ukončit přes rozhraní chromecast.
Pak vše funguje, opět zase do vypnutí tv.
Před aktualizací na 21 to nedělalo.
Setkal se někdo s něčím podobným? Díky
 
Citovat
#2
(01.5.2024, 10:59)Mdvo Napsal(a): Ahoj, po aktualizaci na kodi 21 se po vypnutí a zapnutí tv stane to, že ssc menu na kodi na chromecast normálně dal funguje, ale po spuštění čehokoli nejde zvuk a obraz se po cca 5 vteřinách zasekne. Je potřeba v kodi dát restart, nebo kodi natvrdo ukončit přes rozhraní chromecast.
Pak vše funguje, opět zase do vypnutí tv.
Před aktualizací na 21 to nedělalo.
Setkal se někdo s něčím podobným? Díky


Aho mám to taky, doufám, že to opraví další aktualizace.
 
Citovat
#3
@Mdvo: @alficek007: U obou postrádám informaci o tom, co jste pro odstranění dosud udělali. Např. identifikuje Kodi zvukovku? Děje se to i při použítí jiné appky v Kodi než SCC, např. iVysílání? Nebo co to udělá při povolení/zrušení passthrough? Jsou rozdíly v logu po startu a restartu Kodi? Pokud ano, jaké?
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#4
Zdravím, děje se to u všech aplikací pod Kodi. Není zapotřebí restart celé krabičky, ale pouze stačí shodit Kodi a zaseho zapnout. Tento problém má hodně lidí, bude to asi zlobit na určitéh HW? Pastrough nevím, kde bych přesně našel a logy taky nevím, kde vyčíst?
 
Citovat
#5
@alficek007: Když nevím, tak se zeptám Googla 1
Umístění logu Log file - Official Kodi Wiki dle platformy.
Jeho sdílení Add-on:Kodi Logfile Uploader - Official Kodi Wiki nebo https://www.xbmc-kodi.cz/prispevek-vytvo...6-obrazech.
A Audio Passthrough Settings/System/Audio - Official Kodi Wiki
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#6
moc děkuji moc za rady. S tím Passthrough je to tak, že je jedno jestli zapnut průchod nebo vypnut. Chová se to po probuzení stejně, akorát při přepnutí do On nebo Off to začne fungovat, takže stejné jako Kodi zapnout a vypnout. A s vykopírováním logu a odeslání do Kodi.tv to je na mě trošku komlikovanější, takže budu doufat, že to opraví verze 21.1. :-) spíš se zeptám, když bych udělal downgrade zpět na kodi 20.5 (které fungovalo naprosto v pořádku), jestli to půjde to a zůstanou mě oblíbené položky?
 
Citovat
#7
@alficek007: Pokud doplněk Kodi Logfile Uploader jedenkrát použiješ podle návodu, už ti bude připadat daleko jednodušší, než provadět downgrade. https://www.xbmc-kodi.cz/prispevek-vytvo...#pid105847

Oblíbené položky, to je soubor favourites.xml v Adresář profilu.
Kodi 20/21 -LibreELEC/LinuxMint/Win/Android -RPi4/3/2/ IntelPC/xMiStick4K -Router 1Gbit 2.4+5GHz
 
Citovat
#8
Protokolovaní jsem zapnul, Logfile Uploader nainstaloval, zaznamenal chybu dal Upload naskenoval QR kod a tím jsem skončil :-) ne to je marný :-)
 
Citovat
#9
@alficek007: Ty jsi ten návod nečetl pořádně, viď. Mimo QR kódu ti vygeneruje i link na uložený soubor. Ten link dej sem.

Ideálně uploaduj soubory dva. Jeden, kdy ti nejde zvuk a druhý po restartu Kodi, kdy ti zvuk jde. Ať můžeme oba soubory porovnat.
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#10
@alficek007: Zkusím oba logy "anonymizovat" a dát sem. Sám jsem na nic nerarazil. Ale neprojížděl jsem logy detailně. Víc hlav, víc ví. Jednu věc udělej určitě. Změň si nastavení videocache. Předpokládám, že víš, že od K21 se videocache nastavuje přímo v Kodi. System/Služby/Caching:
Buffer mode - Buffer all internet filesystems, incl. .......
Memory Size - zkus 384 MB
Read Factor - 4x
Chunk Size - 128KB

Také zkus při puštěném streamu "cuknout" o pár vteřin zpět, jestli se zvuk nerozjede. Narazil jsem na pár případů, že to při některých chybách přehrávání fungovalo.
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#11
Zde jsou upravené debug logy od @alficek007: Popis problému viz výše.
zvuk jde https://paste.kodi.tv/ukojugipoy.kodi
zvuk nejde https://paste.kodi.tv/ozugopoxos.kodi

Mimochodem by mě zajímalo, k čemu potřebuje bbaron vědět toto: https://ipinfo.io/widget
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#12
@jkmh: @alficek007: Tyto dva soubory LOG jsou od počátku
10:27:35.570 T:4864
až k času
10:28:25.734 T:5037
totožné (Jak je možné, že se shoduje čas SELČ? Je to jen pokračování.).
V LOGu "zvuk jde" chybí řádek
10:28:25.992 T:5037 debug <general>: [SC] Http url: https://ipinfo.io/widget
Zřejmě ručně upraveno?

LOG "zvuk nejde" je delší a pokračuje od času totožného záznamu, po řádku
10:28:55.475 T:5088 debug <general>: script.kodi.loguploader: script started
do času
10:34:08.019 T:5354 debug <general>: script.kodi.loguploader: script started
tedy opětovné uložení LOGu.

Mezi těmito dvěma časy tedy došlo k poruše zvuku, jestli dobře chápu?
Ve skutečnosti tedy nemáme dva soubory k porovnání.

@alficek007: EDIT - Doplňující dotaz: Kodi má vlastní systémové zvuky, např při pohybu v menu. I tyto systémové zvuky přestanou fungovat, nejen zvuk videa při play?
Kodi 20/21 -LibreELEC/LinuxMint/Win/Android -RPi4/3/2/ IntelPC/xMiStick4K -Router 1Gbit 2.4+5GHz
 
Citovat
#13
Chce se to občas trochu porozhlédnout, zda není problém někde jinde. Viz např. Audio changes for kodi 21 Omega.
A co je to za blbost, postovat zde editované logy?!
 
Citovat
#14
@JiRo: To jsem editoval já. Jediné, co je odstraněno je práve odpověď Kodi na https://ipinfo.io/widget včetně. Pochopil jsem ze SZ, že majitel má strach z choulostivých informací a toto je z jistého pohledu choulostivá informace.
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#15
@meda: Jak jsem už napsal, tolik jsem to nepitval.
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence SCC / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence SCC

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
#16
Co vím, tak Kodi 21 to dělá v operačním systému Android TV od začátku vydání, stačí restart. Někdo raději volí reinstalaci na Kodi 20 bez aktualizací. Já jsem nechal Kodi 21, protože se narozdíl od restartu zachovává paměť naposledy navštívených videí. Zvuk se ale musí vždy aktivovat samostatně v dolní liště videa v nastavení (povolit průchod - allow passthrough). Stačí jen povolit průchod zvuku a "vyskákat" z nastavení. Zvuk se ale musí vždy aktivovat znova při vypnutí a zapnutí TV. Mě to nevadí, je to jen pár vteřin. Pro větší názornost přikládám pár fotek.


Přiložené soubory Miniatury
               
 
Citovat
#17
Výše je uvedený odkaz na forum.kodi.tv popisující problém. Je škoda, že to ti, kteří takový problém mají, nevyzkouší a neinformují tu ostatní o tom, jak byli úspěšní. Tento přístup k funkci fóra, kdy při problému uživatel sedá a píše o pomoc, ale jakmile ho vyřeší, tak už jen zarytě mlčí, o leččems svědčí... Asi nějak tak, jako: Pomozte, když mám problém já, ale že bych jeho řešením, ať už s kladným nebo záporným výsledkem, mohl/měl pomoci ostatním, tím mě nezatěžujte.

@dabass Proč místo neustálého přepínání průchodu zvuku při každém spuštění videa ho neuložíš (Nastavit jako výchozí pro všechny videa) nebo, ještě lépe, nezapneš a nastaviš Průchod zvuku v Nastavení > Systém > Zvuk? Máš k tomu nějaký důvod?
 
Citovat
#18
Big Grin 
Jak psali ostatní: Při vypnutí TV a opětovném zapnutí se nastavení zvuku Kodi 21 ztratí (v OS Android TV). Chyba se opakuje i když je průchod zvuku povolen a uložen v systémovém nastavení. Jinak samozřejmě když je vše v chodu, tak při přechodu na jiné video, zvuk funguje normálně. Problém nastává vždy při vypnuti a zapnutí TV. Bez důvodu bych ten průchod zvuku znovu neaktivoval. 1 1 1 
Svým příspěvkem a následným řešením jsem se snažil co nejefektivněji pomoci ostatním, kteří mají problém.  
Vaše: Máš k tomu nějaký důvod? Takovéto tykání a výčitky řešení, zní to dost agresivně. Proto ani nedivím, že mnozí přestanou komunikovat. Byl bych rád, kdyby další komunikace mezi členy probíhala v přátelském duchu.
 
Citovat
#19
@dabass Moje: "Máš k tomu důvod?" byla otázka, kterou jsem se snažil zjistit, proč to děláš právě takto. Díky za odpověď, kterou jsem od tebe dostal. Už je mi to jasné.

K ostanímu, tedy "tykání, výčitky". Tykání je běžná forma komunikace na fórech tohoto typu. Pokud ti to vadí, tak ti asi nepomohu. Já, a nejsem sám, myslím že to platí pro drtivou většinu ostatních tady na fóru, tady tykám každému. Nehodlám si tady vést evidenci komu tykat a komu ne. Jestli ti to vadí, napiš si třeba do podpisu, že ti ostatní mají vykat. A jestli něco z mé komunikace, co bylo adresované tobě, chápeš jako výčitku, tak ani s tím ti nepomohu. Rozhodně to jako výčitka míněno nebylo a ani si nedokážu představit, že by to někdo takto mohl chápat.

A k tvému honocení a doporučení "Proto ani nedivím, že mnozí přestanou komunikovat. Byl bych rád, kdyby další komunikace mezi členy probíhala v přátelském duchu." Já i celá řada ostatních uživatelů, kteří se tady snažíme aktivně zapojovat do práce zdejší komunity, se snažíme chovat korektním a charakteru a duchu zdejšího fóra odpovídajícím způsobem. A pokud se někdy v našich reakcích objeví nějaký despekt či jistá dávka sarkasmu a ironie, bývá to většinou proto, že značná řada uživatelů nerespektuje pravidla a doporučení toho fóra a chová se tu, jako by toto fórum bylo helpdesk-em nějakého placeného produktu. A tím tohle fórum rozhodně není. Jsme komunita a každý nějak a něčím přispíváme. A jestli se ti to tady zdá málo přátelské, zkus to třeba i někde jinde. Budeš mít srovnání...
 
Citovat
#20
Děkuji za vysvětlení. Někdy opravdu stačí problém rozvést a odpověď mnohé napoví. Plně věřím, že i mi dva můžeme dále spolu komunikovat bez zmíněných dávek sarkasmu.
 
Citovat
  


Přejít na fórum:


Prochází: 1 host(ů)