Výjimeční: nový film od dvojice, stojící za celosvětovým hitem Nedotknutelní [recenze filmu]
Citace: Režijní dvojice Olivier Nakache a Éric Toledano s humorem vypovídá o vážném tématu a přibližuje nám přitom běžný denní provoz lidí, postižených autismem i těch, kteří o ně pečují........
Čtěte →
Recenze: Jumanji: Další level oblíbené filmové videohry
Citace: Je zapotřebí se znovu vrátit do videohry Jumanji a znovu zachránit zdejší svět (tentokrát samozřejmě podle zcela jiného scénáře). Takže to Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black, Karen Gillanová (a nějací další) samozřejmě zase udělají........
Čtěte →
Studio Disney chystá reboot sci-fi komedie Honey, I Shrunk The Kids
Citace: Kromě převzetí foxovských sérií chystá Walt Disney Pictures rovněž předělávku několika vlastních sérií. Kromě Home Alone a klasických disneyovek míří znovu před kameru i sci-fi komedie Honey, I Shrunk The Kids, kterou znovu natočí režisér originálu.......
Čtěte →
Stalker
Stalker
Сталкер
Drama / Sci-Fi / Mysteriózní / Poetický
Sovětský svaz, 1979, 162 min 84%
Režie: Andrej Tarkovskij
Předloha: Arkadij Strugackij (kniha), Boris Strugackij (kniha)
Scénář: Andrej Tarkovskij, Arkadij Strugackij, Boris Strugackij
Kamera: Alexandr Kňažinskij, Georgij Rerberg, Leonid Kalashnikov
Hudba: Eduard Nikolajevič Artěmjev
Hrají: Alexandr Kajdanovskij, Anatolij Solonicyn, Nikolaj Griňko, Alisa Frejndlich, Nataša Abramova, Faime Jurno, Je. Kostin, R. Rendi, Sergej Jakovlev, Mary Murray
Citace: Film STALKER režiséra
Andreje Tarkovského je alegorické sci-fi, stejně jako jeho předchůdce, drama
Solaris. Příběh sleduje tři muže - Profesora, Spisovatele a Stalkera - kteří cestují napříč záhadným a zakázaným územím ruské divočiny zvaným Zóna. V Zóně nic není takové, jaké se na první pohled zdá. Předměty mění svá místa, krajina se sama přesouvá a přeskupuje. Vypadá to, jako by neznámá inteligence aktivně mařila každý pokus o proniknutí za hranice této oblasti. Říká se, že se v Zóně nachází bunkr, v němž je kouzelná místnost, která dokáže splnit každé přání. Stalker je najat jako průvodce, který si díky svým opakovaným návštěvám Zóny zvykl na její složité pasti, nástrahy i záludná zkreslení. Jen pokud jej budou následovat (což často znamená podstoupit tu nejdelší, nejnepříjemnější cestu), dostanou se Spisovatel s Profesorem k bunkru a kouzelné místnosti živí.(Cinemax)
Radek99
Geniální obrazová stránka, famózní práce s kamerou, vyprávění rozčleněné na černobílou a barevnou část, kompozičně i výtvarně nádherné záběry, svévolně rozvolněná dynamika do pomalého plynutí, film jako řeka, která vás pomalu unáší, ty předlouhé jízdy kamery, filosofické zkoumání lidí a věcí, silný mystický či náboženský podtext, filmové přemítání a úvaha o víře, o nedostatku pokory, Stalker coby symbol neexistence Mesiáše v současném světě, reakce na nihilismus dominujícího ateismu, mizanscéna coby apokalyptická industriální krajina, sama Zóna jakási metamorfóza industriálních center Sovětského svazu (a východního bloku) i předzvěst Černobylu, možná alegorie dysfunkčního civilizačního systému, který svým občanům upírá právo na smysluplný život, na naději, filosofická úvaha o cestě jako cíli poznání, ale i sci-fi, kde se za celou dobu ani jednou nic nestane a jehož stopáž je neúměrná k rozvolněné dějové lince... Film, jehož procentuální hodnocení pozbývá smyslu...