• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 1 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zajímavé tipy na " Jak na to" ze všech oblastí života
Jakou rychlost internetu skutečně potřebujete?

[Obrázek: 8pdC8cE.png]

Jaká je ideální rychlost internetového připojení? Většina z nás nepotřebuje nutně nejrychlejší (a nejdražší) úroveň širokopásmových služeb, které naši poskytovatelé nabízejí, ale často nejnižší a nejpomalejší úroveň prostě nestačí. Jak tedy přesně najít zlatou střední cestu?
Stručná odpověď na tyto otázky je následující: Pro průměrnou domácnost ve Spojených státech by mělo být zhruba 100 megabitů za sekundu (Mbps) pro stahování a 20 Mbps pro odesílání více než dostačující. To je dostatečná rychlost na streamování filmů, hraní online her a provozování všech hovorů přes Zoom a Facetime bez jakýchkoli zádrhelů.
Dlouhá odpověď? Je to složité. Ideální rychlost internetu se liší domácnost od domácnosti. Koneckonců je obrovský rozdíl mezi bytem s jedním osamělým počítačem na webu a domem zaplněným od sklepa až po půdu notebooky, chytrými telefony, herními konzolemi, tablety, zařízeními chytré domácnosti a dalšími zařízeními připojenými k internetu.
Existuje několik různých metod, které můžete použít k určení přesné šířky pásma, kterou skutečně potřebujete, nebo si můžete nechat poradit od nás. V obou případech se však podívejme na historii a základy rychlosti internetu, abychom si vysvětlili, jak jsme dospěli k výše uvedeným číslům.
 
[Obrázek: E9Ttyli.jpg]

.... sic je to s příkladem na USA, ale ono to bude u nás podobné ... 
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
... není to "jak na to" z HW/SW, ale hodit se to někomu může ...

Nejčastější znaky podvodníků s auty: Prokoukněte lživý inzerát během vteřin

[Obrázek: PsJCIlJ.png]

Někteří řidiči nakupují ojeté vozidlo skrze kamarády či zprostředkovatele, kteří se dovozem a přeprodejem vozů zabývají a jejich zákazníci jim důvěřují. Většina kupujících však hledá nový dopravní prostředek především na internetu, kde není žádný problém připravit podvod. Na co byste si měli dát pozor?

[Obrázek: UyOGJ0P.png]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
O-ou. Po 28 letech oficiálně skončilo legendární ICQ. Pamatujete si své ICQ číslo a Zoopaloolu?

[Obrázek: RkYfRco.png]

ICQ platí za jednu z neznámějších chatových aplikací, kterou na přelomu tisíciletí používal snad každý, kdo vlastnil počítač. V průběhu let sice bylo její dominantní postavení zrušeno jinými komunikačními aplikacemi, při životě se ale udržela až do tohoto týdne. Ve středu však došlo k jejímu definitivnímu vypnutí, i když návrat je stále ve hře.

[Obrázek: QCQVEhh.png?1]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
5 nejbizarnějších herních konzolí, které by měl mít každý sběratel v hledáčku

[Obrázek: A3HtwGj.png]

Komerční videoherní průmysl existuje přinejmenším od roku 1972, kdy byl vydán Magnavox Odyssey. I když se v následujících desetiletích prosadili silní hráči jako Microsoft, Sony a Nintendo, tato velká trojka se vždy musela potýkat i s dalšími společnostmi, od začínajících firem až po jiné obrovské konglomeráty. Jak před velkým krachem herního průmyslu v roce 1983, tak i po něm se různí výrobci elektroniky a hraček vrhali do ringu a snažili se získat kousek tohoto vzkvétajícího odvětví.

Je zřejmé, že vzhledem k tomu, že většina lidí se dnes soustředí na velkou trojku a hraní na PC, jen málo z těchto uchazečů se v průběhu let výrazněji prosadilo. Ale už jenom díky experimentálnímu duchu, který byl při jejich tvorbě použit, jsou fascinující součástí herní historie. Pokud se považujete za sběratele historického hardwaru, napadá nás minimálně pět podivných, obskurních konzolí, které by si mohly najít místo na vaší poličce, když už ne pod televizí nebo ve vašich rukou. (vp)

 
[Obrázek: siZGqx8.jpg]



Sony Walkman slaví 45 let - proč je stále nejikoničtějším přístrojem všech dob?

[Obrázek: SX6ciSn.png]

Když ukážete kazetu téměř komukoli mladšímu 25 let a zeptáte se ho, co si myslí, že to dělá, bude na vás nechápavě zírat, jako byste po něm právě chtěli, aby otevřel konzervu fazolí pomocí žabky. Ale vzhledem k tomu, že původní Sony Walkman - Sony TPS-L2 - dnes slaví 45 let, je na čase uznat, že je to nejikoničtější přístroj všech dob.

Jestli má generace Z něco ráda, tak je to nadužívání slova "ikonický", ale v tomto případě je to zcela zasloužené. Kazety existovaly už od počátku 60. let, kdy je vyvinula společnost Philips jako mnohem pohodlnější alternativu k vinylům a kotoučovým magnetofonovým páskám, ale teprve když společnost Sony v roce 1979 uvedla na trh model TPS-L2, začaly se tyto malé plastové obdélníky skutečně používat.

S příchodem přehrávače Walkman jste už nemuseli být doma nebo v autě, abyste mohli poslouchat hudbu, kterou nevybral rozhlasový DJ - nyní jste ji mohli poslouchat na cestách. A tento koncept můžete i po 45 letech vidět všude kolem sebe.

Volný styl na zadním sedadle
 
Walkman je o pět let starší než já, ale v době, kdy jsem věděl, co to je, byly všude. Doma rodiče poslouchali vinyly, ale v autě jsme poslouchali kazety: Genesis, Gerryho Raffertyho, Graceland Paula Simona a další věci, které nezačínaly na "G".
Když jsem byl starší, chtěl jsem poslouchat vlastní kazety, a tak mi rodiče koupili levný přenosný kazetový přehrávač Aiwa. Jistě, nebyl to Walkman, ale v té době už se na tuto vlnu vrhla téměř každá jiná značka spotřební elektroniky - a tehdy poznáte, že jste se dostali k něčemu dobrému.
 
Tahle černá plastová krabička mi změnila cestování autem (i když při vybitých bateriích, které nevydržely dlouho, zněli všichni jako Barry White). Už jsem nemusel poslouchat, co pouštěli rodiče, mohl jsem sedět vzadu a pouštět si mixtape, který jsem si nahrával z rádia.
Můj "walkman" - na značce nezáleželo, všechny přenosné magnetofony se tehdy označovaly jako walkman - mi umožnil začít si vytvářet vlastní hudební vkus.
 
Na rodinné dovolené na Minorce, když mi bylo deset, poslouchalo jedno ze starších dětí u bazénu kazetu Nevermind od Nirvany. Bylo léto 1994 a Kurt Cobain zemřel teprve před několika měsíci, takže jeho kapela byla poněkud tragicky populárnější než kdy dřív.
Rodiče si takovou hudbu nepouštěli a já jsem se s ní nesetkal ani v rádiu, takže když jsem si jednou odpoledne půjčil jejich kazetu, vyrazila mi dech.
 
Walkman nejenže změnil způsob, jakým lidé poslouchají hudbu, ale umožnil změnit veřejné prostory na soukromé. Stačilo si nasadit sluchátka, stisknout tlačítko play a mohli jste se odmlčet. Ve většině dnešních veřejných prostor jsou lidé, kteří to nedělají, často bývají v menšině.

První model TPS-L2 byl skutečně vybaven dvěma zdířkami pro dvoje sluchátka, ale nikdo nepoužíval tu druhou, protože poslech hudby na Walkmanu byl považován za velmi individuální záležitost.
Fascinující je, že měl také tlačítko, které aktivovalo mikrofon, takže jste mohli slyšet, co se děje kolem vás, téměř stejně jako funkce "transparentnosti", kterou dnes mají nejlepší sluchátka Bluetooth. Ale i od toho se rychle upustilo, protože lidé se rádi stáhli do svého světa, aniž by je někdo rušil.
 
Najednou jste si mohli vybrat soundtrack téměř ke každému okamžiku svého života. Ať už to bylo zamyšlené pozorování západu slunce z okna vlaku za zvuků Spirit of Eden od Talk Talk nebo podupávání po ulici po špatném dni v práci za zvuků Napalm Death, všechno se stalo o něco filmovější.
Vzhledem k tomu, že zvuk a místo mohou být tak neodmyslitelně spjaty, zejména vzpomínky spojené s konkrétními písněmi, přenosná hudba zcela změnila to, co pro nás znamená.


 
V roce 1984 společnost Sony dokonce vydala model WM-F5 - Walkman, který byl vybaven odolnějším šasi odolným proti stříkající vodě a párem sluchátek přímo do uší (většina ostatních modelů byla dodávána s náhlavními sluchátky), takže jste jej mohli používat při cvičení a pumpovat si inspirativní melodie přímo do uší.
Žlutá zimniceModel WM-F5 se dodával v zářivě žluté barvě, což nás přivádí k dalšímu důležitému vlivu, který měl Walkman na svět technologií: k módě.

Walkman byl jedním z prvních technologických produktů, který kladl téměř stejný důraz na estetiku jakož i na funkčnost (ačkoli nejeden člověk se na mou robustní Aiwu díval obdivným pohledem). Vlastnit Walkman byla volba životního stylu, kterou Sony ráda prosazovala ve své reklamě, a to i dlouho poté, co CD nahradily kazety, MiniDisky nahradily CD a MP3 nahradily všechny ostatní.

[Obrázek: eocEaub.png]
 
Jméno Walkman je ve skutečnosti tak silné, že překračuje nejen generace produktů, ale dokonce i fyzické formáty. Společnost Sony v éře CD přešla na Discman - ještě že v 90. letech byly v módě pytlovité džíny, protože vtěsnat jeden takový do kapsy byl problém - ale brzy si uvědomila, že není důležitý typ médií, která její výrobky přehrávají, ale pocit svobody, který Walkman ztělesňuje.
 
U Walkmanu jsem vydržel i během jeho relativně krátkého, ale velmi oblíbeného období MiniDisc a na svůj telefon Sony Ericsson W880i Walkman mám hezčí vzpomínky než na jakýkoli smartphone, který jsem od té doby vlastnil. V té době se však na scéně objevil mnohem intuitivnější a uživatelsky přívětivější iPod, který převzal roli mého oblíbeného přenosného multimediálního přehrávače.
 
iPod čtvrté generace, který jsem si koupil na univerzitě, by bez walkmana neexistoval a tenká bílá hrací skříňka od Applu bezesporu změnila svět technologií. Ale Walkman změnil celý svět. (vp)
 
[Obrázek: 2WtLW0v.jpg]

 
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Co je paměť GDDR7 - vše, co potřebujete vědět o nadcházející technologii grafické paměti VRAM

[Obrázek: nAiOYHQ.png]

 Co je to paměť GDDR7? Jedná se o novou generaci grafické paměti pro grafické procesory, jako je například připravovaná řada Nvidia Blackwell RTX 50. V nadcházejících letech se bude používat v celé řadě produktů a poskytne generační upgrade oproti stávajícím řešením GDDR6 a GDDR6X, což pak zvýší výkon ve hrách a dalších typech zátěže. Pod tímto názvem se však skrývá mnohem více.

Od té doby, co se objevila druhá generace pamětí GDDR - tedy "Graphics Double Data Rate", pokud vás to zajímá -, je vzor celkem jasný. GDDR (dříve DDR SGRAM) se objevila už v roce 1998 a každých několik let přicházela nová iterace, která se chlubila vyšší rychlostí a šířkou pásma.

Současná generace GDDR6 přišla v roce 2018 a byla poprvé použita v grafických procesorech Nvidia RTX řady 20 a AMD RX 5000, přičemž začínala na rychlosti 14 GT/s (giga-transferů za sekundu - nebo alternativně Gb/s pro gigabity za sekundu) a nakonec dosáhla maximální rychlosti 20 GT/S. K dispozici byla také paměť GDDR6X, kterou používala výhradně společnost Nvidia u GPU vyšších řad RTX 30 a 40, s počáteční rychlostí 19 GT/s, která nakonec dosáhla až 23 GT/s - alespoň u dodávaných produktů.

GDDDR7 je na obzoru již několik let, protože společnost Samsung o této technologii poprvé hovořila již v roce 2022, přičemž finální specifikace JEDEC byly zveřejněny 5. března 2024. Všichni hlavní výrobci pamětí - Micron, Samsung a SK hynix - se již zavázali k podpoře tohoto standardu a čipy by se již měly masově vyrábět. Předpokládáme, že první maloobchodní produkty využívající GDDR7 se objeví letos na podzim.

Rychlosti GDDR7GDDR7 bude zpočátku dosahovat rychlosti 32 GT/s - o 60 % vyšší než nejrychlejší paměti GDDR6 a o 33 % vyšší než nejrychlejší paměti GDDR6X (ačkoli žádný produkt nikdy nevyužíval rychlost 24 GT/s). To je však pouze základní výchozí bod.

Společnosti Micron a Samsung veřejně zveřejnily plány na uvedení pamětí GDDR7 s rychlostí až 36 GT/s, zatímco SK hynix uvádí, že bude mít až 40 GT/s. To poslední by znamenalo dvojnásobnou šířku pásma oproti špičkovým řešením GDDR6 a takových čipů se pravděpodobně dočkáme v roce 2025.

Do budoucna se plánuje, že GDDR7 dosáhne rychlosti až 48 GT/s. Neočekáváme, že bychom se takové paměti dočkali dříve než za rok či dva, ale je myslitelné, že bychom se nakonec mohli dočkat ještě vyšších taktů, v závislosti na tom, co se stane v následujících letech.

Skutečné takty pamětí nejsou tak vysoké, jak by se z výše uvedených čísel mohlo zdát. Stejně jako GDDR6 bude i GDDR7 používat čtyřnásobnou rychlost přenosu dat (QDR) - technicky se tedy jedná spíše o GQDR7, ale lidé zabývající se pojmenováním se rozhodli zůstat u DDR. Data se z paměti načítají také po částech a základní takty jsou mnohem nižší, než by se podle názvů mohlo zdát. Vlastně i "QDR" je trochu chybný název, protože GDDR6X má základní takty 1188 MHz ("19 Gb/s") až 1438 MHz ("24 Gb/s"), zatímco GDDR6 má základní takty 1375-2500 MHz (11-20 Gb/s).

Bude k dispozici paměť GDDR7X? Poslední dvě generace GDDR se dočkaly variant "X", GDDR5X a GDDR6X. Obě pocházely od společnosti Micron, která ve spolupráci s Nvidií vytvořila ještě propustnější variantu základní paměti. GDDR5 dosahovala v 6GB modelu GTX 1060 maximální rychlosti 9 GT/s, zatímco GDDR5X se roztáhla na 12 GT/s. Podobně GDDR6 dosahovala maximální rychlosti 20 GT/s a GDDR6X ji posunula na 24 GT/s. To je o 33 % rychlejší u GDDR5X a o 20 % rychlejší u GDDR6X.

Mohli bychom se tedy dočkat GDDR7X, která by posunula rychlost nad jakoukoli úroveň, které GDDR7 nakonec dosáhne? Na tuto otázku jsme se společnosti Micron zeptali na veletrhu GTC 2024 a bylo nám řečeno, že oficiálně se zatím na ničem nepracuje. Což dává smysl - GDDR6X jsme se dočkali až s příchodem druhé generace grafických karet využívajících GDDR6 a GDDR7 se ještě ani nedodává v produktech.

Společnost Micron pravděpodobně nebude hovořit o budoucích plánech pro GDDR7X bez ohledu na to, zda se na ní právě pracuje - stejně jako Nvidia zatím nemluví o budoucí architektuře Rubin pro GPU. Nebylo by překvapením, kdyby se objevila ještě jedna spolupráce Micronu a Nvidie pro GDDR7X, ale neočekáváme, že o ní uslyšíme tak či onak dříve než za dva nebo tři roky. Pokud se stane skutečností, doufejme, že poskytne alespoň 20% nárůst šířky pásma, stejně jako v případě GDDR6X.

Jaké produkty budou používat GDDR7?V současné době nejsou známy žádné oficiální informace o produktech, které budou GDDR7 používat, ale hovoří se o tom, že jako první budou novou paměť používat vyšší grafické procesory Blackwell od společnosti Nvidia. Očekáváme, že první z nich se objeví na podzim roku 2024.

Dříve se očekávalo, že GPU RDNA 4 společnosti AMD také přijmou nový typ paměti, ale nyní se objevují náznaky, že RDNA 4 zůstanou u paměti GDDR6. To je sice pouze tvrzení úniku informací, ale objevují se také náznaky, že by se AMD mohlo u své nadcházející architektury zaměřit na mainstreamové GPU. Pokud je to pravda, nebylo by příliš překvapivé, kdyby se i nadále spoléhalo na levnější paměti GDDR6.

A co GPU Intel Battlemage? Ty jsou podle zástupců společnosti Intel rovněž zaměřeny na mainstreamové uživatele, a proto mohou rovněž využívat paměti GDDR6. Nebo se možná dočkáme modelu vyšší třídy s GDDR7 a mainstreamových řešení s GDDR6.

Ať už to dopadne jakkoli, současné zvěsti naznačují, že AMD RDNA 4 se možná objeví až v roce 2025. Šuškalo se, že Battlemage bude dodána letos, ale nyní jiné zvěsti říkají, že se také posunula do roku 2025. V současné době neexistuje jasná odpověď na otázku, kdy budou jednotlivé nové grafické karty dodány.

GDDR7 by se mohla uplatnit i v dalších zařízeních, zejména u akcelerátorů umělé inteligence. Špičkové akcelerátory umělé inteligence dosud používaly paměti typu HBM - nyní většinou HBM3 a HBM3E -, ale návrhy zaměřené na inferenci by stále mohly využívat dodatečnou šířku pásma, kterou GDDR7 nabízí, i když nejde o tak husté řešení jako HBM.

Technické detaily GDDR7O rychlostech a šířce pásma pamětí GDDR7 jsme toho již hodně napsali, stejně jako o tom, kdy a kde je budeme pravděpodobně používat, ale jaké zásadní změny nová paměť přináší?

Jednou z největších změn bude zmenšení technologie procesních uzlů, a to ze současné "10nm třídy" na 21 nm, na 10 nm až 15 nm. Micron v současnosti používá nejmenší uzel pro GDDR6/GDDR6X a nazývá jej 10nm třídou, ale předpokládáme, že s GDDR7 přejde na zdokonalený a/nebo menší uzel. Totéž platí pro SK hynix, který v současnosti vyrábí GDDR6 na 21nm uzlu, a Samsung, který pro GDDR6 rovněž používá 10nm třídu.

Současná řešení GDDR6 obvykle používají napětí 1,35 V, u GDDR7 se toto napětí sníží na 1,2 V, přičemž se pracuje i na potenciální 1,1V verzi (pro nižší takty). To by mělo snížit nároky na napájení při stejném výkonu, i když vyšší rychlosti mohou tuto výhodu popřít.

Největší zásadní změnou u GDDR7 je, že bude používat signalizaci PAM3, zatímco GDDR6 používá signalizaci NRZ (bez návratu k nule) - a GDDR6X používá signalizaci PAM4. PAM3 (tříúrovňová pulzně-amplitudová modulace) snižuje energetické nároky ve srovnání s NRZ a zároveň je méně složitá na implementaci než PAM4 (čtyřúrovňová PAM). Díky tomu by mělo být výrobní zařízení GDDR7 méně složité a levnější, i když to neznamená, že bude levné.

GDDR7 bude také podporovat konfigurace jiné než Power-of-two a očekáváme, že se objeví 24Gb a případně 48Gb paměťové čipy. U GDDR6 se možná také objeví 24Gb řešení, i když v současné době žádná společnost nedodala produkt s takovou konfigurací. To znamená, že na každé 32bitové rozhraní lze umístit o 50 % více paměti, takže například typická 128bitová grafická karta by mohla mít 12 GB VRAM místo pouhých 8 GB.

Další změnou je, že 32bitové paměťové rozhraní GDDR7 se rozdělí na čtyři 8bitové kanály, což pomáhá usnadnit načítání větších kusů dat. Tam, kde GDDR5 měla 8n prefetch a GDDR6 16n, bude mít GDDR7 32n prefetch architekturu. Jedná se o způsob, jak z paměti DRAM vytáhnout větší množství dat a přitom stále pracovat při relativně nízkých taktech.

GDDR7 také podporuje ECC (Error Correcting Code), což čipům umožňuje pokračovat ve funkci, i když se občas převrátí bit. ECC to dokáže odhalit a zvýšit spolehlivost, což je s rostoucí rychlostí a hustotou kritický faktor.

Pohled za hranice GDDR7Stejně jako jsme měli GDDR2 až GDDR7 - jak již bylo uvedeno, "GDDR1" se nazývala DDR SGRAM - je jisté, že se v budoucnu dočkáme GDDR8, pravděpodobně za čtyři až sedm let. Skutečnou otázkou je, co se stane po zdánlivě nevyhnutelné GDDR9. Přidáme jen jednu číslici a dostaneme GDDR10? Pravděpodobně bychom však také mohli v určitém okamžiku místo toho přejít z DDR na pojmenování QDR nebo ODR (Octal Data Rate).

GDDR2 z roku 2003 dosahovala maximální rychlosti pouhého 1 GT/s (Gb/s), přičemž 32bitový čip dával až 4 GB/s propustnosti. GDDR3 se začala používat v následujícím roce s propustností až 8 GB/s na 32bitový čip. Společnost Nvidia GDDR4 vynechala, zatímco AMD ji v letech 2006-2007 použila v několika GPU řady X1000 a HD 2000 s maximální propustností 9 GB/s. Skok na GDDR5 v roce 2009 přinesl výrazné zvýšení šířky pásma, kdy nejpomalejší čipy nabízely 16 GB/s, a později GDDR5 tuto hodnotu nakonec zdvojnásobila na 32 GB/s.

Od zavedení GDDR5 se tempo uvádění nových variant zpomalilo. GDDR5 se udržela dobrých šest let a GDDR6 si vedla stejně. Je pravděpodobné, že GDDR7 tu bude ještě minimálně tak dlouho a bude koexistovat vedle různých forem pamětí HBM (High Bandwidth Memory) používaných především v datových centrech a produktech umělé inteligence. Ale v určitém okamžiku, i s propustností až 160 GB/s na 32bitový čip, bude nakonec třeba nahradit i GDDR7 - a inženýři už pravděpodobně diskutují o způsobech, jak prosadit ještě vyšší propustnost pro to, co přijde příště.

V tuto chvíli se však těšíme na první vlnu grafických karet vybavených GDDR7. Díky větší kapacitě paměti a mnohem větší šířce pásma umožní GDDR7 ještě vyšší úroveň výpočtů GPU. Ty by měly dorazit letos na podzim, pokud vše půjde podle plánu. (vp)


[Obrázek: 3UEQg2S.jpg]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
... kdyby někdo náhodou nevěděl jak na to .. je to jak americký návod na mikrovlnku ... 1


Jak poznat, že je váš motor zadřený (a jak se tomu vyhnout)

[Obrázek: GHZKUlt.png]

 
Za svých 53 let jsem zničil šokující množství motorů. Některé "zemřely" v důsledku zanedbání běžné údržby, některé vypověděly službu stářím a vysokým počtem najetých kilometrů a u jiných došlo k selhání kritické součásti, například olejového čerpadla. Náklady na výměnu některých z těchto porouchaných motorů mě přiměly stát se na většinu svých třicátých let automechanikem a od té doby mi žádný motor v autě již nezemřel. Částečně proto, že jsem se jednoduše naučil věnovat větší pozornost varovným příznakům blížící se poruchy motoru a tomu, jaké podniknout kroky, které tento nežádoucí vývoj zpomalí nebo mu zabrání. 

Motor se zadře, když dojde k poškození vnitřních součástí, jako jsou ložiska nebo písty, motor se následně nemůže volně otáčet,  ale jak poznáte, že se váš motor zadřel? Co můžete udělat, aby k tomu vůbec nedošlo? Nejzřetelnějším příznakem je samozřejmě to, že vaše auto přestane jet - buď náhle, nebo se jeho chod postupně zhoršuje. Bohužel, motor může přestat běžet i kvůli mnoha jiným, méně závažným problémům, od prostého nedostatku benzínu až po poruchu palivového čerpadla, rozdělovače nebo zapalovací cívky.

Můžete zkusit otáčet motorem ručně

[Obrázek: EihYNIT.png]

Existuje jednoduchý test, který můžete provést, pokud se váš motor zadřel, a který vám napoví, zda je třeba začít shánět repasovaný nebo nový motor. Moderní automobilové motory mají na konci klikového hřídele kladky harmonického tlumiče, které pomáhají vyrovnávat vibrace vznikající při spalovacích reakcích uvnitř válců. Kladka je obvykle připevněna šroubem a pomocí tohoto šroubu můžete motor otáčet rukou. Nejlepší je nejprve odebrat klínový řemen, protože zadřený alternátor nebo čerpadlo posilovače řízení mohou zabránit volnému otáčení motoru i v případě, že jsou řemeny správně nasazeny a napnuty. 

Odstraněním řemene (řemenů), které spojují toto příslušenství, se oddělí klikový hřídel a vačkový hřídel. Tyto dva hřídele jsou spojeny přes váš rozvodový řemen nebo řetěz, který je mnohem méně přístupný než řemeny vnějšího příslušenství. Nepovolujte ani neodstraňujte rozvodový řemen; chcete-li se ujistit, že se klikový a vačkový hřídel otáčejí synchronizovaně, abyste zabránili jinému druhu katastrofického selhání motoru. Najděte nástrčný klíč správné velikosti pro šroub harmonického tlumiče a připevněte k němu ráčnu .

Než začnete ručně otáčet motorem, zařaďte ve vozidle do parkovacího nebo neutrální režim a srovnejte kola.

[Obrázek: TLUmLZo.png]

Můžete také použít rukojeť ráčny, ale možná budete muset přes rukojeť nasadit kus trubky, abyste získali dostatečnou páku k otočení motoru. Ujistěte se také, že není zařazen rychlostní stupeň, protože to by znamenalo, že budete s vozem hýbat, abyste mohli otáčet motorem. Pokud má váš vůz automatickou převodovku, je nejlepší ji dát do parkovacího režimu. Pokud máte manuální převodovku, vyřaďte neutrál.  

Zkontrolujte, zda je bezpečně zatažená ruční brzda a zda jsou kola zablokovaná. Vyjmutí zapalovacích nebo žhavicích svíček uvolní kompresi motoru a usnadní provedení této zkoušky, ale není to nezbytně nutné. S nástrčkou a jistící tyčí připevněnou ke šroubu řemenice otáčejte motorem ve směru hodinových ručiček a zkontrolujte, zda se motor volně otáčí. Otáčením proti směru hodinových ručiček může dojít k uvolnění šroubu klikové řemenice - pokud se tak stane, před dalším postupem jej znovu utáhněte. Někdy můžete řemenicí otáčet i rukama bez použití nářadí.

Během jízdy věnujte pozornost měřicím přístrojům a kontrolkám na přístrojové desce.


[Obrázek: Pon8zHM.png]

U menšího motoru je to samozřejmě snazší než u velkého osmiválce. Pokud se motor točí, je váš problém pravděpodobně v palivovém nebo zapalovacím systému. Pokud nemůžete motor otočit nářadím ani ručně, je pravděpodobně čas najít si čistý hadr, do kterého se vybrečíte, protože váš motor je zadřený.

Pokud se rozhodnete nechat motor opravit nebo jej nahradit motorem novým, co můžete v budoucnu udělat, aby se to už neopakovalo? Zadření motoru je obvykle způsobeno buď nedostatečným mazáním, nebo přehřátím, přičemž v obou případech dojde k poškození kritických vnitřních součástí. Nejjednodušší, co můžete udělat, je pravidelně měnit olej a filtr a zajistit, aby byl chladicí systém naplněn a správně fungoval. 

Pokud jedete a ukazatel teploty ukazuje vyšší teplotu, než je obvyklé, můžete zapnout vyhřívání kabiny, abyste z motorového prostoru odvedli přebytečné teplo. Pokud se rozsvítí kontrolka tlaku oleje, okamžitě zastavte a nechte vůz odtáhnout do servisu. Nízký tlak oleje může být známkou vadného olejového čerpadla nebo dokonce někdy jen známkou toho, že hladina oleje je velmi nízká. K přehřátí může dojít, pokud termostat neotvírá při správné teplotě, chladič nebo chladicí kanály jsou ucpané nebo jsou řemeny ventilátoru či vodního čerpadla příliš volné. (vp)


[Obrázek: siZGqx8.jpg]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Kde natankovat benzin, který neškodí vašemu autu. Proklínané biosložce se dá vyhnout

[Obrázek: 2XovOEX.png]

Není benzin jako benzin. Kvůli vynucenému přechodu na nový standard E10 od začátku letošního roku si čeští řidiči začali dávat větší pozor, jaké palivo do nádrží tankují. Obavy jsou namístě. Přimíchávaná biosložka totiž může starším motorům způsobit problémy. Od koroze až po popraskání a průsak některých gumových nebo plastových součástí, jako jsou těsnění nebo hadičky. A nemusí jít pouze o veterány nebo benzinové sekačky.
 Ještě do konce loňského roku se v Česku prodával benzin s označením E5, což znamená, že mohl obsahovat maximálně 5 procent bioethanolu. Od letoška ale musely kvůli evropskému požadavku na snížení uhlíkových emisí přejít české čerpací stanice plošně po vzoru dalších států na normu E10, kde může být teoreticky obsah biosložky (biolihu) v každém litru palivu až dvojnásobný, tedy 10 procent. To už není tak zanedbatelné množství a obavy některých řidičů a především majitelů starších aut jsou namístě.

[Obrázek: fmZVZfk.png]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Průvodce světem technologií NVIDIA: K čemu slouží a jak funguje DLSS

[Obrázek: qAoZmk4.png]

 NVIDIA označuje DLSS za revoluci v grafice a násobitel výkonu, který s pomocí umělé inteligence vytváří vyšší počet snímků a zvyšuje kvalitu obrazu. To je hodně silné prohlášení. Ukážeme si na praktických ukázkách, jak DLSS funguje, jeho výhody a nevýhody a otestujeme výkon.
DLSS (Deep Learning Super Sampling) je součástí balíku technologií NVIDIA RTX, u nějž si NVIDIA klade za cíl posunout herní grafiku zase o kus dál. DLSS využívá umělou inteligenci (AI) pro dosažení vyšších snímkových frekvencí při současném zachování vysoké kvality obrazového výstupu. NVIDIA k tomu přímo uvádí, že hra při využití DLSS renderuje obraz s nižším rozlišením a následně jej pomocí algoritmů využívajících umělou inteligenci zvětšuje na nativní rozlišení displeje.
Jak funguje DLSS reálně? Řada lidí si tot vysvětlení vykládá tak, že DLSS pracuje obdobně jako aplikace pro zvětšování (upscaling) obrázků. Aplikace jako ON1 Resize AI zvětšují malý obrázek na vyšší rozlišení a scházející detaily se pak pokoušejí „domyslet“ s využitím umělé inteligence. Nedostatky, které vzniknou zvětšením, se snaží opravit, chybějící informace doplnit z naučených vzorů nebo opakováním vzorů z aktuálního obrazu a výsledek ještě doostří.
Nutně to vede k mylné představě, že neuronová síť u DLSS dostane na vstupu snímek v polovičním rozlišení, obraz roztáhne a scházející informace si podobným způsobem „domýšlí“. A z toho vznikají domněnky, že je obraz rekonstruovaný pomocí DLSS nepřesný a musí mít nutně nižší kvalitu, než by měl, kdyby byl poctivě renderovaný v plném rozlišení displeje.
 
[Obrázek: FZsKZS0.jpg?1]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Poznámkový blok (Notepad) ve Windows po 40 letech dostává kontrolu pravopisu

[Obrázek: iVQSVOQ.png]

Poznámkový blok v operačních systémech Microsoftu je tu s námi už od počátku 80. let minulého století. Teprve teď ale dostává funkce, jako jsou kontrola pravopisu nebo automatické opravy textu.

Už v roce 1983 se v operačním systému MS-DOS poprvé objevil Poznámkový blok (Notepad), který pak známe i z jeho "okenní" verze. Ta přišla poprvé v roce 1985 s operačním systémem Windows 1.0. Od té doby uplynuly už 4 dekády, ale aplikace nedoznala žádných vážnějších funkčních změn. Dosud šlo stále o ten nejjednodušší textový editor, který se funkčně až náramně podobal předchozím verzím (pro trochu více funkcí tu byl WordPad a aplikace třetích stran). Např. Malování sice také dlouhou dobu neumělo nic navíc, jeho poslední verze jsou ale funkčně o trochu bohatější, poperou se také s více různými formáty obrázků. Vylepšení ale nyní dopadlo i na zmíněný Poznámkový blok. Ten totiž dostane dvě funkce, které má většina textových editorů.


[Obrázek: FZsKZS0.jpg?1]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Srovnávací testy: Jak počítače Copilot+ zvládají místní pracovní zátěž AI

[Obrázek: OYpMM09.png]

 Je to již několik týdnů, co se na pultech obchodů objevily Počítače Copilot+, nová generace notebooků s operačním systémem Windows a procesory Qualcomm Snapdragon X. V naší kanceláři jsme jich měli několik a prováděli jsme na nich mnoho stejných testů, jaké používáme na typických noteboocích s procesory Intel nebo AMD, ale to, co nás opravdu zajímá, je, jak na těchto počítačích běží lokální pracovní zátěže s umělou inteligencí?
 
Bohužel jsme zatím nenašli spoustu lokálních aplikací AI, které bychom mohli na noteboocích s procesorem Snapdragon X spustit. Pro počítače Copilot+ jsou k dispozici tři exkluzivní funkce systému Windows: a živé titulky s přepisem. Ať už si myslíte, že tyto funkce jsou cenné nebo ne, nelze je použít pro účely benchmarkingu, protože po sobě nezanechávají opakovatelnou metriku. Mohli bychom vzít stopky a změřit, za jak dlouho Codesigner vytvoří obrázek po zadání výzvy, ale ani pak to nemůžeme porovnat se stejnou aplikací na počítači s procesory Intel nebo AMD, protože Codesigner je určen výhradně pro počítače Copilot+ s procesory Snapdragon X.

 V tuto chvíli jsme tedy mohli pracovat pouze s několika reálnými testy umělé inteligence, které běží jak na noteboocích s procesorem Snapdragon X, tak na noteboocích s procesorem Intel Core Ultra 7 "Meteor Lake". V současné době nemáme po ruce notebook Ryzen 7840U "Phoenix", se kterým bychom mohli testovat, ale vzhledem k tomu, že notebooky Ryzen "Strix Point" mají vyjít již za několik týdnů, tato srovnání by stejně brzy zastarala.

[Obrázek: 1GPL35C.png]

Přepis šeptem 
 
Náš první test použil Whisper AI Base English Model k přepisu 12minutového audio souboru MP3 do textu. Whisper je jedním z nejpraktičtějších případů použití místní umělé inteligence, protože lidé, kteří nahrávají rozhovory pro práci nebo vzdělávání - studenti nahrávající přednášku nebo novináři nahrávající rozhovor - je skutečně potřebují převést do kopie. Aplikaci Whisper vyrábí společnost OpenAI, ale může si ji zdarma stáhnout kdokoli a používat ji ve svých vlastních programech. 
 
Existuje mnoho způsobů nasazení nástroje Whisper, ale my jsme jej použili ve vlastním skriptu Pythonu, který před zahájením přepisu vypíše čas, provede přepis, který zapíše do textového souboru, a po jeho skončení opět zaznamená čas. Získáním rozdílu mezi těmito časy můžeme zjistit, jak rychle který systém provádí test. Nehodnotíme přesnost přepisu, protože všechny používají stejný model. Kdybychom to dělali pro vlastní potřebu, raději bychom použili model Whisper Large, který je mnohem přesnější než model Base, ale společnost Qualcomm zatím verzi Whisper Large pro Snapdragon nezpřístupnila. 
 
Kód se ve verzích skriptu pro Intel a Arm mírně liší jednoduše proto, že Intel Meteor Lake používá otevřené rozšíření Ipex pro Pytorch pro přístup ke svému GPU, zatímco Snapdragon X vyžaduje QNN Execution Provider for ONNX Runtime pro umožnění přístupu k NPU. Ujistit se, že používáme správné runtime, je nezbytné, protože jinak naše skripty pošlou práci s přepisem (nebo jakoukoli jinou úlohu) na CPU, zatímco NPU nebo GPU dokončí stejnou úlohu mnohem rychleji (a s menší spotřebou energie).  Spouštění zátěže AI na CPU je vždy nejpomalejší možností. V naší předchozí sérii testů Meteor Lake jsme však zjistili, že interní GPU Intel Arc je ve skutečnosti rychlejší než NPU, zatímco NPU je nejlepší volbou u procesorů Snapdragon. 
 
U Whisperu byly výsledky smíšené. Pokud se podíváme pouze na dobu, za kterou náš skript v jazyce Python přepsal zvukový soubor, byly notebooky se Snapdragonem přibližně stejně rychlé jako jejich konkurenti s procesorem Intel, plus minus několik sekund u každého modelu, přičemž čas dokončení se pohyboval od 1:04 u Surface Pro s procesorem Snapdragon X po 1:13 u X1 Carbon s procesorem Core Ultra 7. Obecně byly notebooky se Snapdragonem o několik sekund rychlejší, ale Surface Laptop 15 potřeboval čas 1:09, zatímco Acer Swift Go 14 (Core Ultra 7) skončil za 1:08. (vp)
 
[Obrázek: 3UEQg2S.jpg]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Pineboardy HatDrive! Nano Review: Nízkonákladové vysokorychlostní úložiště pro Raspberry Pi 5

[Obrázek: gxoKJR2.png]

 Pojďme k věci, za 10 dolarů (9 eur / 9 liber pro evropské a britské čtenáře) je k dispozici nový Pineboards HatDrive! Nano je zatraceně dobrá cena! O polovinu menší než bývalý HatDrive! Top, je Nano stále vybaven stejným rozhraním M.2, které se používá pro disky 2230 a 2242 NVMe nebo jiné desky PCIe. 

Stačí pár minut montáže a uvidíte, že váš Raspberry Pi 5 získá obrovské zvýšení rychlosti, aniž byste obětovali přístup ke GPIO a portům kamery / displeje. Vyzkoušeli jsme novou desku Nano a porovnali ji s její předchůdkyní, deskou Pineboards HatDrive! Top, a tady je to, co jsme zjistili..........
 
[Obrázek: 3UEQg2S.jpg]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
První PC emulátor pro iOS zařízení

[Obrázek: RfGrgCh.png]

Apple učinil nečekaný obrat ve své politice a schválil první PC emulátor pro iPhony a iPady dostupný v obchodě App Store. Přestože je emulátor primárně určeny pro hraní starých her, můžete jej použít i ke spuštění jiných programů a operačních systému na iOS zařízeních.

[Obrázek: pCTnkkU.png?1]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Google ruší důležitou funkci: používali jste ji, ani o tom možná nevíte

[Obrázek: JNDKs4N.png]

Google URL Shortener, oblíbená služba pro zkracování odkazů, se chystá uzavřít své brány. Dost možná jste ji používali, ani o tom nemáte tušení. Od srpna příštího roku však již služba nebude dostupná a uživatelé, kteří byli zvyklí své adresy zkracovat, musí začít využívat alternativní službu.

[Obrázek: pCTnkkU.png?1]

- pro ty kteří potřebují sem tam odkaz zkrátit nebo vytvořit odkazový QR kód alternativa:

[Obrázek: eLQ1iXX.png]

→ URL Shortener

 
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Jak nainstalovat Ubuntu na Raspberry Pi

[Obrázek: AxHD6W2.png]

Při práci s počítačem Raspberry Pi je operačním systémem pro desku mnoha koníčkářů a tvůrců Raspberry Pi OS, a to z dobrého důvodu. Snadno se instaluje a je téměř zaručeno, že bude na vašem počítači Pi fungovat bez problémů. Pokud narazíte na nějaké problémy, můžete se vždy spolehnout na obsáhlou oficiální dokumentaci nebo na pomoc obrovské komunity Raspberry Pi.

Ale i když je Raspberry Pi OS skvělý univerzální operační systém pro jednoduché i pokročilé projekty, možná budete chtít přejít na jiný systém, který bude lépe vyhovovat vašim potřebám. Jednou z nejlepších možností OS pro Raspberry Pis, zejména pro začátečníky, je Ubuntu. Patří mezi hlavní varianty Linuxu, takže je dobře podporován a jeho komunita je stejně masivní. Pokud plánujete používat Ubuntu pro svůj počítač Pi, provedeme vás krok za krokem postupem instalace tohoto operačního systému na vybranou desku.(vp)

 
[Obrázek: RPNJbEq.jpeg]
 
[Obrázek: siZGqx8.jpg]
 



Jak opravit BSOD CrowdStrike za tři minuty

[Obrázek: qpKszQn.png]

 Pokud byly vaše počítače ovlivněny nedávným výpadkem služby CrowdStrike, pak je tento návod určen právě vám. Uživatelé po celém světě byli postiženi nechvalně známou modrou obrazovkou smrti (BSoD), kterou spustila aktualizace aplikace Falcon Sensor společnosti CrowdStrike. Aplikace určená k ochraně počítačů před škodlivými hrozbami je nyní zdrojem jednoho z největších výpadků v poslední době. Níže přinášíme návod, který dokáže problém odstranit během několika málo okamžiků.

Oficiální oprava, která je podrobně popsána níže, pochází od společnosti CrowdStrike a účinně nám umožňuje vrátit aktualizaci do předchozího funkčního stavu. Zda to bude v budoucnu automatizováno, se teprve uvidí. 

 Pokud jste byli postiženi výpadkem služby CrowdStrike, zde jsou kroky k nápravě. Upozorňujeme, že tyto kroky je třeba provést pro každý postižený počítač. V době psaní tohoto článku to neumí žádná automatická služba, takže váš sysadmin nebo tým IT podpory bude mít v následujících dnech plné ruce práce.
 
  1. Nastartujte systém Windows do nouzového režimu nebo do prostředí Windows Recovery Environment (winRE)tak, že nejprve zapnete počítač, dokud se neobjeví logo výrobce. Stisknutím a podržením tlačítka napájení po dobu deseti sekund vypněte počítač. Tento postup zopakujte ještě jednou.
  2. Znovu stiskněte tlačítko napájení pro zapnutí a počítač se spustí do winRE.
  3. V nabídce možností zvolte Troubleshoot >> Advanced Options >> Startup Settings >> Restart..
  4. Zvolte možnost 5 nebo stiskněte klávesu F5 pro restartování počítače v nouzovém režimu se sítí.
  5. Počkejte, až se počítač spustí do nouzového režimu.
  6. Otevřete Správce souborů a přejděte na C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike.
  7. Vyhledejte a odstraňte všechny soubory, které odpovídají vzoru "C-00000291*.sys".
  8. Znovu spusťte systém jako obvykle .

Nyní byste měli být schopni spustit a používat počítač se systémem Windows jako obvykle.
Svět IT se v současné době vzpamatovává z tohoto výpadku a mnozí se ptají, jak se tento problém dostal do výroby, když měl být před vydáním testován. Tento výpadek může také přinutit společnosti, aby do svých zásad správy aktualizací přidaly krok staging, tedy testování aktualizací v izolovaném prostředí před jejich ostrým nasazením. (vp)
 
[Obrázek: 3UEQg2S.jpg]
 


 
Jak vložit elektronický podpis do PDF dokumentu? Jde to snadno, zdarma a během pár minut

[Obrázek: 2Co4K4d.png]

Elektronický podpis přichází na řadu v momentě, kdy je potřeba digitálně podepsat dokument a zaslat jej na patřičná místa. Jak ale tento elektronický podpis udělat a jak si zřídit oficiálně kvalifikovaný elektronický podpis?

[Obrázek: RPNJbEq.jpeg]

[Obrázek: jnlALHr.png?1]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Už za pár dní: důležitá funkce na vaší televizi najednou přestane fungovat

[Obrázek: 75XTdN4.png]

Zkraje června jsme informovali o tom, že v druhé polovině července přestane Netflix fungovat na některých starších chytrých televizích značky Sony. Uběhl nějaký čas a konec podpory se přiblížil, za pár dní už možná na svém televizoru vůbec nebudete moci sledovat oblíbenou streamovací službu. Řešení to má bohužel jen jediné, a to více méně nákladné.

 Netflix začal přes e-maily své zákazníky předběžně varovat, že s 24. července skončí podpora televizní aplikace pro některé modely chytrých TV Sony Bravia. Jde vesměs o postarší modely vyrobené v roce 2014.
Konkrétně se jedná o televize z těchto modelových řad:
  • Bravia S9
  • Bravia W5
  • Bravia W95
  • Bravia X85
  • Bravia X95

Přestože není výjimkou používat televizi i 10 let, uživatelé musí počítat s tím, že čas od času dojde k ukončení podpory některých televizních aplikací a programů. Není to poprvé, co Netflix oznámil konec podpory na starších zařízeních. Už koncem února 2024 přestal fungovat na TV a přehrávačích Blu-ray značky Sony u modelů z let 2011–2013.
 
[Obrázek: pCTnkkU.png?1]
... Všechny mé příspěvky pocházejí z reálných a existujících článků které jsou do podoby stručných souhrnů přeloženy, upraveny a doplněny o tematický vizuál umělou inteligencí ...
 
Citovat
Jak naletět firmě CZC by Allegro nebo černým humorem vyhnat zákazníky na šop Allegro?

Polští koumáci mají nápady Bleee
Klávesnice Logitech MK120 CZ, kombo za téměř 7000. Jakože omyl? Ne, na Allu je to stejné!

[Obrázek: Screenshot-20240804-141854-Chrome.jpg]
#
Na diskuzi jen fórum, ne SZ.
 
Citovat
Pokud to není chyba v databázi a nemůžeme to tedy chápat jako omyl, tak jsou směšní.

Mimochodem, nedávno na mě někde vyskočila stará reklama s Ivanem Trojanem a polským šmelinářem v zimním lese, kvůli které se Poláci kdysi tak rozčilovali. Tak v případě, že by to Allegro s tou cenou myslelo vážně, tak k tomu rozčilování žádný důvod nemají.
Jsem (až na výjimky) pouhým čtenářem fóra.
Nepokračuji tedy ani v tématech, která jsem založil.
To platí i pro doplňky Kodi a další aplikace, které jsou s takovými tématy spojené.
 
Citovat
Asi jim v databázi při migraci přiskočila NULA na konci. Ale ostuda, ne?
 
Citovat
Nemyslím si, že je to chyba. Bohužel. Cena koresponduje i s prodlouženou zárukou a nákupem na splátky. Leda, že by podružné ceny generoval automat na základě skladové ceny. Vzorový příklad, jak lze zničit zavedený e-shop.
X96max plus 4/32 + CE 21 + skin Confluence DS / TV Samsung QE55Q6FNA
X96max plus 4/32 + CE 20.5 + skin Confluence DS

AVR Denon 1600H / Dali Spektor 5.1
Win10pro + Kodi19.5
NAS Synology 215j 3TB Raid1
Router Turris 1.1
 
Citovat
Jakub a Filip ve svém video-magazinu z ZIVE zmiňují zájem českých kutilů o "lidovou" mesh-ovou síť krátkých zpráv
MESHTASTIC na frekvenci 868 MHz.

Je to pásmo, kde běhají spousty zařízení chytrých domácností a jiných.
Do výkonu se tyto vysilače smí dostat na několik sekund v období hodiny. Proto je možné, že s množstvím retranslací hrozí kolaps pásma.

Co to je: https://www.hardwired.dev/2024/06/15/co-...jak-zacit/
Zařízení asi jako: https://pajenicko.cz/heltec-wifi-lora-32-v3.1-868mhz ...ale v manuálech z předchozího odkazu jsou jiná.
Aplikace mobilu Android: https://meshtastic.org/docs/software/and...tallation/

[Obrázek: 5cejsttbz5j91.webp]
#
Na diskuzi jen fórum, ne SZ.
 
Citovat
  


Přejít na fórum:


Prochází: 1 host(ů)