• Vítejte na XBMC-Kodi.cz
  • Česko-slovenská komunita fanoušků XBMC/Kodi
Vítejte návštevníku! Přihlášení Registrace


Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aeon 2 (předběžné info)
#23
@Rossi D Ona je to, myslím tvorba skinu, strašná řehole. Většinou každý vychází z nějakého vzoru, a pak jsou v podstatě dvě základní možnosti jak postupovat:
  1. Jednorázově fork-nout vybranou verzi výchozího originálu, vyrobit z ní vlastní skin a ten pak, v dalším vývoji, udržovat a rozvíjet jako plně samostatný skin
  2. Forknout vždy každou novou verzi originálu a mít vypracovaný postup, jak z originálu vyrobit co nejefektivněji novou verzi vlastního skinu
ad. 1 Je hodně pracné. Tvůrce musí sledovat nejen trendy a to, co frčí, ale zároveň i změny na úrovni jádra Kodi, protože některé funkce kinu jsou přímo na kód jádra Kodi navázány. V případě, že těch změn je ve skinu (proti výchozímu originálu) hodně a jsou zásadní - což je podle mne právě případ Aeon 2, tak je to souboj s časem. Objem změn v definičním kódu a v dalších strukturách (grafické elementy, odkazy, ...) - je toho opravdu hodně. Navíc, jazyk definic je velmi triviální a zejména různě provázané a řetězené struktury jsou realizačně poměrně časově náročné. Navíc Kodi neposkytuje téměř žádný aparát pro identifikaci chyb a už vůbec ne pro ladění. A pak je tu ještě jeden problém. Dotáhnout a vydat produkční verzi ještě dříve, než dojde na straně Kodi jádra (zejména pak jeho gui) k nějakým zásadním změnám. Pokud si tohle člověk na začátku vývoje neuvědomí, může se vývoj nového (či zásadně upraveného) skinu stát poměrně náročným (až neřešitelným) úkolem. Podle všeho to vypadá, že autor Aeon 2 prostě tomhle pomyslném závodě s časem tahá (zatím) za kratší konec. A nebo také ne, všechno si to moc dobře uvědomuje, a jen prostě jen ještě není hotov.

ad. 2 Se vyplatí použít, pokud těch změn není mnoho a týkají se pouze omezené skupiny funkcí a definičních souborů skinu. Vývoj pak může probíhat tak, že se po vydání nové verze originálu tento forkne a upraví a udělá se z něj nová verze vlastního skinu. Nemusí to tak být samozřejmě vždy. často to prakticky funguje tak, že nová verze originálu se porovná s tou předchozí a pokud je změn málo tak se analogicky v poslední verzi vlastního skinu pouze provede jen těch pár změn a změní se číslo verze. Teprve když je jich víc a jsou zásadní, tak se zvolí fork nové verze originálu a jeho adaptace na novou vlastní verzi.
 
Citovat
  


Příspěvků v tématu
Aeon 2 (předběžné info) - od Rossi D - 12.10.2018, 11:11
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od RenEdi - 12.10.2018, 11:49
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od JiRo - 12.10.2018, 12:07
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od Rossi D - 12.10.2018, 13:16
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od ros - 12.10.2018, 13:52
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od RenEdi - 12.10.2018, 16:20
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od Rossi D - 18.10.2018, 18:06
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od Client - 02.6.2019, 11:19
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od ros - 06.2.2020, 13:55
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od nyakec - 08.2.2020, 14:49
Aeon 2 (předběžné info) - od j.jusko - 09.2.2020, 15:37
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od Client - 11.2.2020, 14:19
RE: Aeon 2 (předběžné info) - od Rossi D - 15.10.2020, 16:56

Přejít na fórum:


Prochází: 2 host(ů)