16.7.2023, 17:21
@meda A to ani ten právník si bez AI neškrtne...
Nehledě na to, že se brzy rozjede velký business s "klonováním" už nežijících "živých" herců do renderovaných scén nově vytvářených filmů, remake již existujících, jejich preqel-ů, sequel-ů, interquel-ů a nevím jakých ještě x-quel-ů, reboot-ů a spin-off-ů, ... Potomci tedy budou dědit nejen autorská práva a z toho plynoucí tantiémy k vytvořeným dílům, ale i práva k použítí hlasu, tváře a nebo gest, chůze, tiků, ... A to samé bude v nějakých modifikacích platit pro náměty a scénáře, hudbu, návrhy kostýmů, ...
Napadá mě třeba, do jaké míry se do hudby vytvořené na základě stylu nějakého existujícího díla a nebo konkrétního umělce, promítně autorský nárok na to dílo původní. Takové to jako, zahraj nějakou skladbu, jako by ji napsal Mozart. Tady to bude ještě o level výš, zadání slož nějakou skladbu, jako kdyby by ji napsal Enrico Morricone a byla přitom stylu hudby z filmu Tenkrát na Západě.
Ale tím to neskončí. Odbory se budou například brát o to, aby v nových dílech bylo omezeno procento renderovaných postav. Bude jistě stanoveno něco jako maximum percentage of characters rendered...
Lidi, já jsem tak rád, že se tohohle už nedožiju!
Nehledě na to, že se brzy rozjede velký business s "klonováním" už nežijících "živých" herců do renderovaných scén nově vytvářených filmů, remake již existujících, jejich preqel-ů, sequel-ů, interquel-ů a nevím jakých ještě x-quel-ů, reboot-ů a spin-off-ů, ... Potomci tedy budou dědit nejen autorská práva a z toho plynoucí tantiémy k vytvořeným dílům, ale i práva k použítí hlasu, tváře a nebo gest, chůze, tiků, ... A to samé bude v nějakých modifikacích platit pro náměty a scénáře, hudbu, návrhy kostýmů, ...
Napadá mě třeba, do jaké míry se do hudby vytvořené na základě stylu nějakého existujícího díla a nebo konkrétního umělce, promítně autorský nárok na to dílo původní. Takové to jako, zahraj nějakou skladbu, jako by ji napsal Mozart. Tady to bude ještě o level výš, zadání slož nějakou skladbu, jako kdyby by ji napsal Enrico Morricone a byla přitom stylu hudby z filmu Tenkrát na Západě.
Ale tím to neskončí. Odbory se budou například brát o to, aby v nových dílech bylo omezeno procento renderovaných postav. Bude jistě stanoveno něco jako maximum percentage of characters rendered...
Lidi, já jsem tak rád, že se tohohle už nedožiju!