Tina a Vore
Gräns
Grænse
Drama / Fantasy / Thriller / Romantický / Krimi
Švédsko / Dánsko, 2018, 101 min 68%
Režie: Ali Abbasi
Předloha: John Ajvide Lindqvist (povídka)
Scénář: Ali Abbasi, Isabella Eklöf, John Ajvide Lindqvist
Kamera: Nadim Carlsen
Hrají: Eva Melander, Eero Milonoff, Viktor Åkerblom, Jörgen Thorsson, Andreas Kundler, Ibrahim Faal, Henrik Johansson, Matti Boustedt
Citace: Tina, podivínská a samotářská celní úřednice s ne právě přívětivým vzhledem, má podivný dar nepřirozeně vyvinutých čichových schopností. Na švédské hranici s Dánskem dokáže identifikovat kontraband tak, že u cestujících vycítí čichem strach, úzkost, provinění i jiné emoce. Ačkoli je v práci při odhalování pašeráků úspěšná, její soukromý život za moc nestojí. S povalečským přítelem žije prázdný „pro forma“ vztah ve skromné chatě u lesa, a z rodiny jí zůstal jen dementní otec v ústavu. Přitahuje ji příroda a mnohem více než s lidmi si rozumí s divokými zvířaty. Všechno se změní, když při své práci potká záhadného podezřelého vyvrhele, s podobně zvláštní tváří, jménem Vore. Oba jsou k sobě až záhadně silně přitahováni.(Pilot Film)
T2
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $771,930║Tržby Celosvetovo $1,618,000▐ Bizardné do špiku kosti. Poctivo chladné, hrajúce sa na hrane znesiteľnosti. Stačí už len na začiatku vidieť tú tlamu colníčky, čo na diaľku vyčmuchá zloducha, tobôž perverzáka. Sakra dúfam že ta herečka mala tak namakanú masku, lebo mať taký ksicht tak ďakujem pekne. Dejovo správne zamotané a na správnych miestach ohavno šokujúce, malo to hlavu aj pätu a to zachádzalo pekne zo vztýčenou hlavou dokonca do žánru fantasy. Trolovia útočia a Švédi zas prekvapujú. /videl v kine: 70%/
Jirka_Šč
Velmi zajímavé, místy bizarní, syrové a s výbornými hereckými výkony hlavní hrdinky (a jejího partnera). Když se odhalilo, o co jde, ztratilo to určité pětihvězdičkové kouzlo, ale on asi nebyl cíl tvůrců držet to pod pokličkou až do konce (a také se některé dějové prvky odhalily až ke konci). Nicméně dokázali diváka udržet (přestože mnohý se může místy nudit). Místy je to až nehezké, ale i v tom vidím značnou zajímavost. Primárně existencionální.
Můj názor → tento film je hodně velká divnost ... Švédská/Dánská tvorba mne nijak neoslovuje, působí na mne tak nějak "depresivně/černě/syrově" či jak to nazvat, ale u tohoto snímku jsem vydržel a bavil se ... divně ale bavil, je to natočeno i docela "uvěřitelně", skoro bych řekl, že Trollové u nic opravdu existují ( )→ 70%
Na špatné straně (2018 - Krimi/Drama/Thriller, 159min - USA/Kanada)
CSFD 89%. Citace: POMO
**** Procedurální rozbor jednoho (ne)policajního zákroku s dlouhou expozicí a nepředvídatelným vyvrcholením. Černá, krutá alternativa k milované mainstreamové Lethal Weapon, ve které se poručík Martin Riggs definitivně otočí k systému a politické korektnosti zády, a po dirtyharryovsku namíří na sakra upgradovanou verzi nihilistických zm*dů z Big Lebowskiho.
Citace:
Goldbeater **** Jedna věc je jistá, Dragged Across Concrete je v mnoha ohledech o třídu slabší než Zahlerův předchozí snímek Blok 99, nicméně opět se děj upíná na téma ochrany a zabezpečení rodiny, ač to může hlavní hrdiny dostat až na cestu do nenávratna. Nabízí chladný a velmi realistický přístup společně s dlouhou expozicí postav, aby divák byl dokonale srozuměn s jejich pohnutkami a dokázal si k nim vypěstovat dostatečný vztah. Ovšem to je dost možná nejspornějším bodem filmu, protože oproti předchozím režisérovým snímkům, kde se tvořila vždy jen jedna lineární expozice pro celou skupinu postav (Bone Tomahawk), či pouze pro jednoho hlavního hrdinu (Blok 99), zde je dlouhý nástin pozadí hned čtyř oddělených jedinců, čímž snímek možná mírně ztrácí tempo, když skáče od jednoho k druhému. Zvlášť když se nemůžeme nabažit zatraceně cool dvojice Vaughn - Gibson, mezi nimiž opravdu fungují dialogy na jedničku. Zahler navíc rozjíždí na dnešní dobu vcelku odvážnou polemiku na téma přehnané politické korektnosti v konfliktu s vymáháním spravedlnosti, za což je ústřední dvojice policistů suspendována a vržena do smrtonostné spirály za hranicí zákona. Syrový a nepříjemný snímek, od kterého ovšem nejde odtrhnout oči. [SITGES 2018]
Kursk
Kursk
Drama / Historický
Belgie / Lucembursko, 2018, 117 min 77%
Režie: Thomas Vinterberg
Scénář: Robert Rodat
Kamera: Anthony Dod Mantle
Hudba: Alexandre Desplat
Hrají: Matthias Schoenaerts, Léa Seydoux, Colin Firth, Max von Sydow, Michael Nyqvist, Peter Simonischek, Martin Brambach, Geoffrey Newland, August Diehl, Steven Waddington, Matthias Schweighöfer, Joel Basman, Gustaf Hammarsten, Lars Brygmann, Guido De Craene, Artemiy Spiridonov, Bjarne Henriksen, Pit Bukowski, Miglen Mirtchev
Citace: Film vypráví o skutečné katastrofické události, ke které došlo v roce 2000 na palubě jaderné ponorky K-141 Kursk. 155 metrů dlouhá jaderná ponorka K-141 Kursk je „nepotopitelnou“ pýchou Severního loďstva ruského válečného námořnictva. Během námořního cvičení v srpnu 2000 se na palubě nachází 118 členů posádky. 12. srpna otřesou trupem Kursku mohutné exploze, které plavidlo pošlou do hloubky 108 metrů, na dno arktických vod Barentsova moře. Začíná zoufalý boj s časem. Pro námořníky. Pro jejich rodiny. Záchranou operaci komplikuje zchátralé vybavení a odmítavý postoj ruské vlády přijmout zahraniční pomoc…(Bioscop)
Marigold
Předem upozorňuju na marigoldovo ponorkové dogma: ponorka = automaticky * plus. Protože podle všech ostatních kritérií natočil Thomas Vinterberg jen lehce nadprůměrnou žánrovou šablonu. Oslavu chlapáckého kamarádství kořeněnou sentimentem a dvojrozměrnými figurami. Z kodrcavého scénáře Roberta Rodata (mj. Zachraňte vojína Ryana) se snaží změnami formátu, veristickým snímáním a důrazem na bezeslovné detaily (chlapec jako němý svědek a svědomí) vykřesat něco víc. Jenže ono v tom filmu nic víc není. Skutečný případ je zdrcující a obešel by se i bez dramatizujících vycpávek. Takhle obstojí hlavně proto, že některé sekvence jsou chytlavé (podvodní hledání kyslíkových patron v jednom dusivém záběru) a Schoenaerts odvádí v hlavní roli slušnou práci podobně jako Firth ve vedlejší. Pomníček Kursku to je důstojný, ale nad hladinu film nepustí konflikt mezi hollywoodskou šablonou a snahou pojmout to jako civilní výpověď o tragédii běžných lidí. Výstupy zlomených matek pak mimoděk připomínají špatné divadlo. Škoda, ale ty roky v development hellu tomu nepomohly.
xxmartinxx
Ten film je v podstatě hodně velký nepořádek a prospělo by, kdyby si líp určil nějaké těžiště a soustředil se na konkrétní aspekt události - takhle se musí přistoupit na to, že jde o celkem naivní žánrovku, která funguje spíš intuitivně než objektivně - ale jak je vidět podle hodnocení, podařilo se mi napojit se. Přestože jakékoliv rozebírání toho filmu vede k nalézání dalších a dalších nedostatků. 70 % a kam zaokrouhlím, je skoro nahodilé.
Overlord
Akční / Horor / Sci-Fi / Thriller / Válečný
USA, 2018, 110 min
Režie: Julius Avery
Scénář: Billy Ray, Mark L. Smith
Kamera: Laurie Rose, Fabian Wagner
Hudba: Jed Kurzel
Hrají: Wyatt Russell, Jovan Adepo, Mathilde Ollivier, Pilou Asbæk,
Bokeem Woodbine, Jacob Anderson, John Magaro, Iain De Caestecker,
Marc Rissmann, Éva Magyar, Adam Collins, Dominic Applewhite
Producenti: J.J. Abrams, Lindsey Weber
Střih: Matt Evans
Scénografie: Jon Henson
Kostýmy: Anna B. Sheppard
CITACE:
V předvečer dne D jsou američtí parašutisté vysazeni za nepřátelskými liniemi,
aby provedli misi, která je zásadní pro úspěch spojenecké invaze.
Ale když se přiblíží k svému cíli, začnou si uvědomovat,
že v nacisty okupované vesnici se děje více než prostá vojenská operace.
Zjistili, že bojují proti nadpřirozeným silám, které jsou součástí tajného nacistického experimentu.(CinemArt)
Kler
Klérus
Kler
Drama
Polsko, 2018, 132 min 78%
Režie: Wojciech Smarzowski
Scénář: Wojciech Smarzowski, Wojciech Rzehak
Kamera: Tomasz Madejski
Hudba: Mikołaj Trzaska
Hrají: Janusz Gajos, Arkadiusz Jakubik, Robert Więckiewicz, Jacek Braciak, Joanna Kulig, Katarzyna Herman, Mateusz Więcławek, Izabela Kuna, Iwona Bielska, Miroslaw Haniszewski, Bartosz Bielenia, Michał Gadomski, Rafał Mohr, Robert Wabich, Henryk Talar, Mariusz Zaniewski, Adrian Zaremba, Helena Sujecka, Kamil Panas, Roman Skorovskiy
Citace: Tragické udalosti spred pár rokov spojili osud troch katolíckych kňazov. Odvtedy sa každoročne stretávajú, aby si pripomenuli výročie tragédie. Ich motivácia, zážitky a skúsenosti slúžiť cirkvi sú diametrálne odlišné, avšak čoskoro každý z nich bude musieť čeliť ďalším životným skúškam. Nový film režiséra Wojciecha Smarzowskiho sa stal hneď po uvedení jedným z najnavštevovanejších filmov v poľskej distribúcii, kontroverzným zobrazením cirkvi a jej praktík a rozdelil národ na dva tábory.(Febiofest)
tchempi
Sex, chlast, krucifix. Výborně natočené a luxusně zahrané drama, ve kterém hraje svou roli i česká potratní klinika (a české kostely, film se natáčel mj. v Orlové na Karvinsku). Jen netuším, komu je film určen. Že je církev prohnilá od malých farností až po arcibiskupství (potažmo papežský stolec) my, bezvěrci, dávno víme. No a pánbíčkáři ji stejně budou dál omlouvat slovy (mottem filmu): Církev je svatá, ale tvoří ji lidé hříšní.
liborek_
Na Kleru je snad nejpozoruhodnější, že takový film vůbec v současném Polsku ovládaném Kaczyńskim a jeho PiS vznikl, že se dostal masově do kin a vidělo jej tolik lidí. A především polským věřícím je tento film zjevně primárně určený; není to biják pro festivalové liberálně orientované publikum, které si na něm potvrdí svoje hotové anti-katolické přesvědčení a odškrtnou si Kler jako další v dlouhé řadě filmů o zneužívání v katolické církvi (namátkou Spotlight, Špatná výchova, Padlé ženy, případně zbrusu nový Ozonův film Grâce à Dieu atd.). Tento film je brutálním útokem na polskou katolickou církev, na se státem provázaný systém, v němž dominantní roli hraje pokrytectví. To, co se na začátku tváří jako parodie - se vším tím neustálým klením, pitím, dětinskými chlastacími hrami apod. - se postupem času rozvine v depresivní obžalobu institucionalizovaného zla; obžalobu systému, který je prolezlý korupcí, programově kryje zločiny svých představitelů a zpochybňuje traumata obětí, v němž duchovní se bez skrupulí oddávají chtíči, propadají alkoholismu a podléhají velmi neduchovním mocenským ambicím - tedy žijí konstantně v hříchu... Film není obžalobou víry jako takové, ta může být čistá a upřímná (na obou stranách, v kléru i mezi laiky - a film to i ukazuje). Ale řadoví věřící by si dle Smarzowského měli po zhlédnutí filmu položit otázku, zda sami nejsou svým přístupem nějak spoluzodpovědní za zobrazovaný stav Polska. Možná i kvuli maximalizaci efektu jsou pro tento účel některé nešvary (mírně řečeno) koncentrovány ve dvouhodinové stopáži poměrně silně. Film tak téměř hraničí s prostou uvěřitelností. Nicméně základ je nezpochybnitelný a sám o sobě drtivý. Film stojí na vynikajících hercích, kteří dokázali vytvořit velmi komplexní a životné postavy, a na dobře napsaném příběhu tří povahově i kariérně odlišných kněží, jejichž osudy se nějakým způsobem proplétají.
U strážnýho anděla
Pod Mocnym Aniołem
The Mighty Angel
U anjela strážneho
Drama
Polsko, 2014, 110 min 77%
Režie: Wojciech Smarzowski
Scénář: Wojciech Smarzowski
Kamera: Tomasz Madejski
Hudba: Mikołaj Trzaska
Hrají: Robert Więckiewicz, Marcin Dorociński, Jacek Braciak, Kinga Preis, Agata Kulesza, Andrzej Grabowski, Marian Dziędziel, Eryk Lubos, Arkadiusz Jakubik, Henryk Gołębiewski, Bartłomiej Topa, Adam Woronowicz, Iwona Bielska, Izabela Kuna, Tomasz Sapryk, Magdalena Czerwińska, Krzysztof Kiersznowski, Julia Kijowska, Iwona Wszołkówna,
Citace: Jerzy je známý spisovatel a těžký alkoholik. Setkáváme se s ním v okamžiku, kdy sám věří, že se může závislosti zbavit. Zamiluje se do mladé ženy a má konečně důvod, pro koho žít. Dá se závislosti zbavit? Je silnější touha po alkoholu nebo po milované ženě?(Bardzo fajný festival)
DaViD´82
Dobří polští holubi se vracejí a jsou pro alkoholismus tím samým, čím byl svého času pro závislosti Requiem za sen... Hodně silná káva, na kterou ne každý bude mít žaludek (či spíše játra) a to až do té míry, že jsem si z toho vlezlého (ale nikoli laciného!) naturalisticky syrového marastu naprosté ztráty základní lidské důstojnosti musel dát panáka na vystřízlivění. A do toho do důsledků zrealizovaná roztříštěná "postbukowského" forma, kdy je úplně jedno "co, kdy, kdo" a podstatné je jedno jediné [i]"Gdzie jest kurwa moja flaszka?" PS: Že byl Więckiewicz po celou dobu v totálním lihu a deliriu mi nikdo nevymluví, to nebylo z jeho strany zahrané, ale poctivě odchlastané.
Enšpígl
Tak tenhle film je v trvalé opozici s myšlenkou Járy Cimrmana, chlast - slast. Na tenhle film se dobře nekouká a ani žádný dobrý pocity se z něj nedostaví, snad jedině pocit štěstí, že vyjma piva už jsem se na chlast vysral a tudíž snad nehrozí abych skončil jako Jerzy, kterýho naprosto dokonale vystihl Robert Więckiewicz. Neučesaný vyprávěcí styl, podpořený anarchistickou kamerou mě zrovna dvakrát neseděl, pravdou však je, že depresi rozdává film po kilech.
Stan a Ollie
Stan & Ollie
Stan & Ollie
Životopisný / Komedie / Drama
Velká Británie / USA / Kanada, 2018, 98 min 72%
Režie: Jon S. Baird
Scénář: Jeff Pope
Kamera: Laurie Rose
Hudba: Rolfe Kent
Hrají: Steve Coogan, John C. Reilly, Nina Arianda, Shirley Henderson, Danny Huston, Stephanie Hyam, Susy Kane, Ella Kenion, Bentley Kalu, Stewart Alexander, Matt Dunkley
Citace: Životopisné drama vychází z osudů snad nejslavnějšího komediálního dua, které vytvořili Stan Laurel a Oliver Hardy. Snímek mapuje nepříliš známé okolnosti poslední fáze jejich spolupráce a ukazuje příčiny, které vedly nejen k profesnímu rozkolu nerozlučné dvojice, ale také zasadily smrtelnou ránu jejich mnohaletému přátelství. Dokáže divadelní turné po poválečné Anglii vrátit vše do pořádku?(Febiofest)
StanislachKo
Famózne podaný životopis, krásne nasvietený a príbehovo vystavaný. Pri scéne ako sa rozoštvú títo dvaja bárdi ľudového humoru je pri minime formálnych barličiek (žiadna hudba, kamerové zoomy,...) si človek dokáže hrýzť nechty ako pri finále väčšiny akčných filmov, pretože - a to je samozrejme najväčšie eso celého filmu - herci... celé to stojí na hlavnej dvojke, ktorých podoba s originálnymi postavami spôsobila podchvíľou až husinu + oba protagonistické výkony by som nazval... "dospelým (...?)" herectvom. Tento snímok ostal v mojich očiach až zločinne odignorovaný akadémiou. Chápem, že Coogan a Reilly nie sú u oskarov príliš zaujimavé mená, ale za masky som nič zaslúženejšie veľmi dávno nevidel.
M.i.k.e
takový ten klasický životopisný kousek dnešní doby, který je po většinu času mile úsměvný, ale dokáže zahrát i na vážnější notu. Kdo by čekal, že se tu půjde víc do hloubky a nebo že se snad divák dozví o hlavní dvojici něco víc, bude zklamán. Film se zaměřuje na období, kdy kdysi závratná kariéra obou pánů pomalu ale jistě končí a oni se s tím musí nějakým způsobem srovnat. Příběhově tak Stan & Ollie nenabízí nic překvapivého. velké štěstí pro tvůrce je, že mají v hlavních rolích pány Coogana a C.Reillyho, kteří jsou skvělí a svým předobrazům snad z oka vypadli...60%
Můj názor → nerozlučná dvojka (komici z našeho dětství) z jiného úhlu pohledu → 70%
BATMAN SLAVÍ 80 LET
Citace:
Jedna z nejoblíbenějších komiksových postav všech dob, legendární Temný rytíř z Gothamu, se právě dnes dožívá úctyhodných osmdesátin. Připomeňme si krátce jeho historii a popřejme mu mnoho štěstí do dalších let.
Čtěte →
The Highwaymen
Krimi / Drama / Mysteriózní
USA, 2019, 120 min 75%
Režie: John Lee Hancock
Scénář: John Lee Hancock, John Fusco
Kamera: John Schwartzman
Hudba: Thomas Newman
Hrají: Kevin Costner, Woody Harrelson, Kathy Bates, Kim Dickens, John Carroll Lynch, W. Earl Brown, Thomas Mann, David Furr, Jesse C. Boyd, Jane McNeill, Billy Slaughter, Jason Davis, Josh Caras, Dean J. West, Mitch Eakins, David Born, Kaley Wheless, Emily Brobst
Producenti: Casey Silver
Střih: Robert Frazen
Scénografie: Michael Corenblith
Kostýmy: Daniel Orlandi
Citace:
Kevin Costner a Woody Harrelson spolu hrají v kriminálním dramatu The Highwaymen párek texaských rangerů, kteří se vrací z důchodu, aby dopadli nechvalně známou dvojici Bonnie a Clyde pomocí svých instinktů a metod ze staré školy. Film natočil John Lee Hancock. V centru dění tentokrát nebude slavná dvojka zločinců, o nichž byl film Bonnie a Clyde, ale detektivové, kteří je dopadli.(filmserver.cz)